Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat astăzi că privatizarea CFR Marfă s-a făcut cu "pistolul la tâmplă", sub presiunea FMI, dar a precizat că nu au existat abateri de la litera şi spiritul legii. "Sunt dispus şi stau în faţa oricui contestă această privatizare, nu ne-am abătut absolut deloc de la litera şi spiritul legii", a spus ministrul Transporturilor într-o conferinţă de presă.
"A fost o privatizare cu pistolul la tâmplă, dar asta nu a însemnat că am încălcat cu ceva legislaţia română sau orice tip de principii privind privatizarea", a continuat Relu Fenechiu.
Ministrul a afirmat că în ceea ce priveşte contestaţiile companiilor privind procesul de privatizare a CFR Marfă, acestea nu au niciun fel de valoare. El a explicat că banii proveniţi din privatizarea CFR Marfă vor intra în bugetul statului, pentru diminuarea deficitului.
"Eu mi-aş dori ca cei care au cumpărat CFR Marfă să dezvolte această companie şi statul în fiecare an să nu mai plătească de la buget subvenţii, ci să primească de la companie dividende. În momentul acela abia cred că ne-am atins obiectivele", a spus Fenechiu, potrivit Agerpres. El a completat că şi-ar dori ca CFR Marfă să urmeze un viitor de tipul OMV şi nu de tipul Mechel.
În ceea ce priveşte parcursul financiar al CFR Marfă, Fenechiu a precizat că activitatea companiei din 1996 până în 2012 este analizată de Corpul de Control, urmând ca analiza să fie dată publicităţii. El a mai explicat că peste 12 companii şi-au manifestat intenţia de a participa la privatizarea CFR Marfă, deşi reprezentanţii ministerului au trimis scrisori de invitaţie către toate marile companii din Europa.
"Din nefericire, anul 2012 a fost un an prost pentru transportul de marfă din Europa, multe companii au terminat anul pe pierderi şi există reglementări clare în ţările membre că atunci când nu ai profit, nu ai dreptul să faci investiţii în anul următor", a spus ministrul.
Fenechiu a adăugat că GFR a îndeplinit inclusiv condiţiile iniţiale din caietul de sarcini din prima procedură de privatizare şi că această companie va prelua datoriile CFR Marfă de aproximativ 100 de milioane de euro.
Întrebat dacă există garanţii privind promisiunile făcute de GFR pentru viitoare investiţii în CFR Marfă, ministrul a răspuns negativ.
"Nu, atât timp cât în caietul de sarcini nu sunt cerute, nici nu pot să cer garanţii. Aceasta este o acţiune pe care şi-a asumat-o de bună voie investitorul. Nu pot să-i cer garanţii. Dacă va face sau nu va face aceste investiţii, rămâne de văzut, dar nu erau condiţii în caietul de sarcini", a mai spus Relu Fenechiu.