Iniţiativa privată în România nu pare să aibă limite. Dacă ai bani, poţi construi inclusiv un sens giratoriu pe un drum european chiar dacă investiţia va provoca suficiente accidente cât să devină vedetă naţională.
Iniţiativa privată în România nu pare să aibă limite. Dacă ai bani, poţi construi inclusiv un sens giratoriu pe un drum european chiar dacă investiţia va provoca suficiente accidente cât să devină vedetă naţională.
La Sibiu, sensul giratoriu privat plantat în mijlocul DN 1 – E 68/E 81, a devenit realitate, complice fiind administraţia locală şi centrală aflată în slujba cetăţeanului. Astfel, singura şosea pe patru benzi din judeţul Sibiu a devenit spaţiu experimental pentru aleşii locali. După ce au amanetat afacerile imobiliare, următorul pas a fost făcut direct pe drumul naţional şi european. Aşa s-a ajuns că în comuna Şelimbăr, pe DN 1 la km 1 + 100, a fost construit un sens giratoriu. O investiţie privată care, potrivit explicaţiilor oficiale, va asigura accesul în viitorul parc industrial al comunei. Un parc industrial perfectat în urmă cu mai bine de cinci ani şi despre care nu se mai ştie nimic. Aceleaşi explicaţii oficiale susţin că, după finalizarea investiţiei, sensul giratoriu va fi dat în administrare Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Trei bucăţi la 10 km
Chiar dacă la demararea investiţiei reprezentanţii instituţiilor judeţene, mai mulţi parlamentari şi politicieni locali au privit negativ intenţia Primăriei Şelimbăr, lucrurile s-au rezolvat la Bucureşti. Principala critică viza apariţia celui de-al treilea sens giratoriu pe DN 1, pe o distranţă de numai 10 km, fapt care plasează judeţul Sibiu pentru Cartea Recordurilor la fragmentarea fluxului rutier. Suspiciunea legată de amenajarea sensului giratoriu este cu atât mai mare cu cât este amplasat în vârf de pantă, în mijlocul unui traseu de mare viteză. Dar cum fiecare face ce vrea dacă are suficienţi bani pentru a convinge de bunele intenţii, priorităţile privare bat oricând interesul public. Soluţia cu giratoriul în vârf de pantă a aparţinut CNADNR, potrivit reprezentanţilor SC Parcul Industrial Sibiu SA! Adică tocmai instituţia care ar trebui să asigure fluidizarea circulaţiei propune soluţii care vor produce numeroase accidente, mai ales pe timp de noapte.Un milion de euro
Oficial, investiţia aparţine SC Parcul Industrial Sibiu SA, societate care deţine 95 ha pe ambele sensuri ale DN 1. Pentru ridicarea malului de pământ în mijloc de drum şi pentru asfaltarea a două benzi pe o distanţă de 150 de metri, s-au investit 1,2 milioane de euro. Totul în beneficiul tirurilor care vor intra în viitorul parc industrial. De la un capăt la celălalt, imediat după ce documentaţiile au fost unse la Bucureşti, reprezentanţii instituţiilor publice din judeţul Sibiu s-au declarat de acord cu investiţia. De la prefectul liberal la directorul Secţiei Drumuri Naţionale Sibiu şi reprezentanţii Poliţiei au înţeles necesitatea investiţiei. Ba au apărut şi explicaţii judicioase cum că "amenajarea sensului giratoriu poate duce la calmarea traficului în zonă. Nu există altă soluţie de acces în parcul industrial şi investiţia poate ajuta şi riveranii din zonă", susţine Biroul Poliţiei Rutiere Sibiu.Semnalizare rutieră solară
Sibiul mai iese cu ceva la rampă: prima semnalizare rutieră solară din România. Aceasta a fost amplasată pe DN1 , la intrarea în localitate, la km 305+200. Motivul pentru care a fost aleasă această zonă îl constituie numărul mare de accidente care s-au produs pe această rază. "Sperăm să fie eficientă, fiind unica din ţară, pentru a putea extinde această semnalizare şi în alte puncte negre de pe DN 1 şi Valea Oltului", a declarat Liviu Creţu, directorul filialei Sibiu a Administraţiei Drumuri Naţionale.Citește pe Antena3.ro