La nivelul instituţiilor europene se poartă discuţii cu privire la înlocuirea rutelor aeriene pe distanţe scurte cu cele feroviare, însă în România trenul nu poate fi o alternativă.
Marile oraşe ale ţării sunt legate, pe cale feroviară, de trenuri care circulă cu viteze de sub 60 de kilometri pe oră, ceea ce face ca trenul să nu fie o opţiune atunci când e vorba de deplasarea între marile centre urbane, potrivit unui raport al Comisiei Europene.
Pe harta feroviară a României se distinge însă o singură rută care depăşeşte această bornă şi atinge chiar viteze de 90 până la 120 kilometri pe oră. Este vorba de ruta Bucureşti-Constanţa, unde operează atât CFR Călători, companie de stat, cât şi companii private precum Transferoviar Călători, Astra Trans Carpatic, Softrans şi Regio Călători.
Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi şi Braşovul sunt legate de Capitală pe cale feroviară de rute pe care nu se poate circula cu viteză mai mare de 60 de kilometri pe oră.
(sursa: Mediafax)