OBSERVATOR
Presedintele International CPI Security, Adrian Moisescu, a spus ieri ca mafia si-a oferit serviciile pentru recuperarea banilor
Presupusul hot al celor 100 de miliarde de lei, Petru Nica, e amenintat de o mare primejdie. Nu numai politia il cauta, ci si capii lumii interlope. O armata de recuperatori s-a mobilizat pe urmele fugarului si il cauta cu asiduitate.
Adrian Moisescu, presedintele CPI Security, a declarat ca a fost contactat de lumea interlopa pentru recuperarea celor 100 de miliarde. El crede ca si familia lui Petru Nica ar putea fi amenintata. S-a luat in consideratie si constituirea unei recompense pentru orice informatie legata de acest caz, dar hotararea a fost amanata.
ADRIAN MOGOS
In timp ce transporta o suma mare de bani, Petru Nica, soferul unei masini ce apartinea CPI Security din Bucuresti, a cerut colegului care il insotea sa coboare la restaurantul Gil-Flash din cartierul Baneasa pentru a-i cumpara ceva dulce, deoarece se simtea rau. Tot atunci a anuntat telefonic, desi avea statie, dispeceratul companiei ca "este ceva in neregula la motor". In timp ce Vlasceanu s-a dus la cumparaturi, soferul a demarat in tromba si a disparut. Autospeciala a fost gasita ceva mai tarziu la marginea lacului Straulesti, nu foarte departe de restaurantul cu pricina.
PERICOL. Suma mare de bani disparuta a fost luata in vizor si de lumea interlopa bucuresteana, care, din spusele presedintelui companiei CPI Security, a contactat firma prin diverse cai pentru a ajunge la un consens in ceea ce priveste recuperarea banilor. Moisescu nu a precizat care au fost persoanele respective si de ce comision ar fi fost vorba, cert este ca au fost sapte sau opt interventii in acest sens, insa a mentionat ca el si firma CPI Security nu sunt de acord cu acest gen de practici, prioritar pentru firma fiind recuperarea banilor.
Moisescu a precizat ca s-a adresat familiei celui "disparut" sa initieze o campanie publica pentru ca acesta sa se predea, demers ramas fara nici un raspuns din partea acestora. Pana acum, conducerea companiei a inceput o ancheta interna, dar nu s-a constatat vadit o complicitate la acest furt. Cu toate acestea, Dan Vlasceanu, insotitorul transportului, si Cristian Mares, coordonatorul acestuia, sunt suspendati din activitate si pusi la dispozitia organelor de ancheta.
Citește pe Antena3.ro
MEA CULPA. Adrian Moisescu nu a incercat sa discuple firma pe care o conduce de greselile aparute pe parcursul acestui transport: "Datorita reorganizarii BNR, traseul si ruta unor astfel de transporturi se cunosc doar cu cateva ore inainte. In mod normal, aprobarea unui astfel de transport dureaza 30 de zile. Este un vid legislativ. Asigurarea unui echipaj de insotire, conform legii, este la latitudinea companiei. Nu este obligatorie, insa sunt erori ale noastre. Firma CPI Security, prin reprezentantii sai legali, a depus o contestatie impotriva amenzii de 10 milioane aplicata de catre Politie, pentru ca nicaieri in lege nu apare formularea transporturi interjudetene si legislatia nu da multe indicii in acest fel. Pe de alta parte, s-a incalcat regulamentul intern de functionare a societatii, iar despagubirile se vor face atunci cand ancheta este finalizata. Nu avem nici o problema in acest sens, firma nefiind in pericol de a intra in incapacitate de plata, deoarece contractele pe care le avem nu sunt facute de azi pe maine, ci sunt contracte care se desfasoara pe perioade indelungate".
MASURI INEFICIENTE
Dupa incidentul de la Timisoara din 2002, in urma caruia aceeasi firma a mai fost pradata de "persoane necunoscute" de doua pistoale si 3 miliarde de lei, s-au luat masuri de triere a angajatilor, de securitate, dotare. In toate cele 21 de sedii din teritoriu ale firmei a fost introdus un sistem de monitorizare video permanenta de la Bucuresti. Urma sa se aiba in vedere si dotarea masinilor cu GPS si camere video. Mai mult, angajatul timisorean care a fost dat afara de CPI a inaintat o actiune in justitie pentru nelegalitatea desfacerii contractului de munca. "Astfel de cazuri se intampla peste tot in lume. Daca nu va fi gasit nici de data acesta cel vinovat, ca in cazul Timisoara, se va crea un precedent deosebit de periculos", considera Adrian Moisescu, care a cerut familiei lui Petru Nica sa faca impreuna un demers public prin care sa ii ceara acestuia sa se predea. Aceasta se pare ca a refuzat. Mesajul adresat celui cautat acum de toata lumea ar fi avut in vedere mai ales faptul ca, prin gestul sau, acesta si-a pus in pericol intreaga familie si sa inteleaga ca acum nu mai este vorba de un simplu furt si de urmari penale cat de cat lejere.
ALBA-NEAGRA
Afirmatia lui Moisescu legata de faptul ca paza transportului cu valori este la latitudinea firmei de securitate, nu are temei legal. Astfel, art. 26 din Legea 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanleor stipuleaza: indiferent de natura transportului, paza acestuia se va face de cel putin o persoana inarmata, in cadrul localitatii, si de minimum doua, in afara acesteia. Pe de alta parte, conducatorul unitatii va asigura pe timpul transporturilor bunurilor si valorilor importante sau al celor cu caracter special in afara localitatilor cel putin un echipaj de insotire pentru protectia bunurilor sau valorilor respective, conform art. 27 alin. 2 din aceeasi lege.