Banii bucureştenilor au fost împărţiti, cei mai mulţi fiind daţi la Administraţia Străzilor, în jur de 120 milioane de euro, la Administraţia Lacuri şi Parcuri, aproximativ 43 de milioane de euro, la Administraţia Spitalelor - 13 milioane de euro.
Bugetul municipalităţii este anul acesta de 5,6 miliarde lei, din care două miliarde de lei fiind prevăzute pentru investiţii. Acestea nu sunt multe, cei mai mulţi bani, peste un miliard de lei, se vor duce spre Stadionul "Lia Manoliu" şi Pasajul Basarab, restul sumei fiind folosită pentru lucrările din Centrul Istoric, reabilitarea şcolilor, precum şi proiectele de modernizare şi refacere a infrastructurii. Cât despre Autostrada suspendată, edilul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat la începutul acestei săptămâni că nu a fost cuprinsă în buget. "Proiectul Autostrăzii suspendate l-am lăsat pentru concesiune temporară, pentru că deşi suntem pregătiţi cu toate documentele necesare, mai lipseşte un singur element: banii". Până să fie supus spre aprobarea în Consiliul General, bugetul municipalităţii se află în dezbatere publică pe site-ul oficial al instituţiei. Astfel, Administraţiei Străzilor i-a fost alocată suma de 491.831.000 de lei, aproximativ 120 milioane de euro, faţă de 370.704.000 de lei cât a avut anul trecut. Din aceşti bani, 248.479.000 de lei sunt prevăzuţi pentru reparaţii capitale şi modernizarea de străzi, poduri şi pasaje.
INVESTIŢII ÎN SPITALE
Nici Administraţia Lacuri şi Parcuri nu stă rău la capitolul finanţe. Dacă bugetul va fi aprobat de consilierii generali în varianta propusă de executiv, pentru parcurile şi lacurile bucureştene se vor cheltui 173.137.000 de lei, aproximativ 43 de milioane de euro. Poate cea mai spectaculoasă creştere financiară se observă la Administraţia Spitalelor. Dacă în 2009 aceasta avea la dispoziţie 4.782.000 de lei, în 2010 are 58.000.000 de lei, adică 13 milioane de euro, din care 30.850.000 de lei reprezintă investiţii în unităţile sanitare. Administraţia câinilor fără stăpân are un buget dublu faţă de anul trecut, în valoare de 5.675.000 de lei. La fel şi Poliţia Comunitară, respectiv 46.900.000 de lei. Nici Administraţia Cimitirelor nu stă rău, fiindu-i date 55.796.000 de lei. Considerate drept găuri negre ale bugetului, RADET şi RATB au prevăzute anul aceste sume mai mici decât până acum. Chiar Oprescu a declarat că jumătate din banii Capitalei se duc în susţinerea financiară a celor două regii. Pentru RADET au fost planificate 758.720.000 de lei, faţă de 913.054.000 cât au avut în 2009, iar pentru RATB - 518.000.000 de lei, faţă de 748.862.000 de lei pe 2009.