x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Ion Alexandru Ţiriac - Criza internaţională şi impactul său în afacerile Ţiriac Holdings

Ion Alexandru Ţiriac - Criza internaţională şi impactul său în afacerile Ţiriac Holdings

01 Oct 2008   •   00:00
Ion Alexandru Ţiriac - Criza internaţională şi impactul său în afacerile Ţiriac Holdings

Criza financiară internaţională nu s-a resimţit foarte mult în cifra de afaceri a Ţiriac Holdings, a declarat Ion Alexandru Ţiriac, fiul lui Ion Ţiriac şi reprezentantul său în cadrul grupului, cu activităţi în principal pe segmentele auto, imobiliare, leasing şi transport aerian de tip VIP charter.



Criza financiară internaţională nu s-a resimţit foarte mult în cifra de afaceri a Ţiriac Holdings, a declarat Ion Alexandru Ţiriac, fiul lui Ion Ţiriac şi reprezentantul său în cadrul grupului, cu activităţi în principal pe segmentele auto, imobiliare, leasing şi transport aerian de tip VIP charter.

"Pe fondul crizei înregistrate pe pieţele financiare internaţionale şi referindu-ne strict la investiţiile personale majore, oamenii au fost ceva mai prudenţi. Acest lucru nu s-a resimţit, însă, foarte mult în afacerile noastre, fapt confirmat şi de cifra de afaceri realizată până acum", Ion Alexandru Ţiriac.

El a afirmat că pentru dezvoltatorii imobiliari sau pentru importatorii şi distribuitorii de autovehicule, strategiile necesită proiecţii pe termen mult mai mare de un an, în special datorită investiţiilor pe care le presupun astfel de business-uri.

"Dacă am fi vrut să obţinem profituri imediate, am fi investit în altceva, ori noi ne-am dorit să construim în România nişte afaceri pe termen lung, serioase şi profesioniste", a spus Ion Alexandru Ţiriac.

Potrivit estimărilor lui Ion Alexandru Ţiriac, piaţa auto va scădea uşor în acest an faţă de 2007.

"În interiorul grupului Ţiriac am reuşit să creştem mai mult decât piaţa, dar acest lucru s-a datorat unei forţe de vânzări dinamice si unui produs superior competiţiei. Este absolut normal, însă, ca, la un moment dat să se ajungă la consolidare şi la o creştere de doar câteva procente pe an. Acest lucru va reprezenta un plus pentru clienţi, căci accentul distribuitorilor se va pune mai ales pe calitatea serviciilor şi pe competitivitatea produselor, fără a se mai baza pe evoluţia pieţei", susţine omul de afaceri.

El a adăugat că, deşi numărul total de maşini aduse în ţară a crescut în ultimul an, mulţi români continuă să se orienteze spre achiziţionarea unei maşini de la persoane fizice, nu de la distribuitori autorizaţi. Această opţiune poate aduce cumpărătorului o economie mai mare iniţial, dar ulterior, costurile de întreţinere şi de reparaţii sunt mai mari şi devin prioritare, potrivit sursei citate.

Pe segmentul imobiliar, Ţiriac consideră că nivelul vânzărilor înregistrate în România este scăzut, ţinând cont de cererea de locuinţe noi existentă, dar că atât tranzacţiile, cât şi preţurile ar putea urca în perioada următoare.

"Personal, consider că, într-un orizont de timp de 6 – 12 luni, vom asista din nou la un val de creştere al volumului de vânzări şi eventual al preţurilor la locuinţe", spune Ţiriac.

Pe de altă parte, omul de afaceri a arătat că piaţa de servicii financiare a avut o evoluţie pozitivă în acest an, datorită lansării unor produse şi servicii financiare noi, din ce în ce mai flexibile.

Ţiriac afirmă că situaţia de criză existentă pe pieţele financiare va genera în continuare presiuni inflaţioniste.

"Evident, BNR are în vedere presiunile inflaţioniste pe termen lung, care sunt în continuare ridicate, fapt pentru care şi-a revizuit în creştere prognoza privind inflaţia din 2008 şi 2009, de la 6% la 6,6%, respectiv de la 3,5% la 4,2%. Personal, consider că această creştere va fi mai mare, cu minimum o jumătate de punct, fapt absolut normal având în vedere criza actuală de pe pieţele financiare", afirmă reprezentantul Ţiriac Holdings.

El afirmă că, în ciuda crizei financiare mondiale resimţite la nivel local, dar şi unor deficienţe precum lipsa infrastructurii, România este în continuare atractivă pentru investitorii străini. Pe de altă parte, pentru a fi competitive în afara ţării, companiile româneşti trebuie să treacă prin etape de restructurare şi cosmetizare, după care să caute un partner strategic de renume internaţional, fără cedarea controlului afacerii.

"Evoluţia activelor româneşti depinde în egală măsură atât de factori interni, cât şi de cei externi, amintind aici atât conjunctura economică mondială şi implicit apetitul pentru pieţele emergente, cât şi semnalele date de economia românească în ceea ce priveşte ansamblul de politici macroeconomice (monetară, de venituri şi fiscală)", a mai spus Ţiriac.
  • Mediafax

×
Subiecte în articol: observator tiriac