Lucrarile de scoatere la suprafata a epavei navei Rostok sunt in plina desfasurare la mai bine de un an de la primele scufundari. Totusi, inca nu se poate estima momentul cand ultima bucata care se mai afla sub apa, chiar pe senal, va fi adusa la suprafata. Vestile sunt insa bune: bucata de epava care cantarea initial peste 2.000 de tone a fost curatata de mal si are acum aproximativ 850 de tone. Potrivit Consortiului International pentru Indepartarea epavei navei Rostok, se urmareste aducerea epavei la o greutate sub 800 de tone, astfel incat sa poata fi transportata de macaraua plutitoare autopropulsata Cormorant. In plus, nivelul apelor canalului Sulina a scazut foarte mult, ceea ce usureaza lucrarile. Vestile proaste arata ca monstrul de fier ramas in adancul canalului Sulina are si el baloti de fier beton din incarcatura originala a cargoului scufundat la 2 septembrie 1991 pe Canalul Sulina. In plus, in urma cu doua zile a fost descoperita o fisura in bucata, care a determinat noi calcule pentru determinarea pozitiilor din care va fi agatata aceasta.
MAL MULT SI APE CRESCUTE. Reprezentantii Consortiului spun ca de vina pentru intarzierea lucrarilor sunt atat conditiile meteo si nivelul extrem de ridicat al apelor (cel mai mare din 1923 incoace), cat si cantitatea extrem de mare de mal si incarcatura gasita in interiorul cargoului. (Alexandru Nastase)