"Planul este să ajungem la un acord cu privire la achiziţionarea iniţială a unei participaţii minoritare precum şi cu privire la opţiunile pentru preluarea restului acţiunilor la o dată ulterioară", a informat Lufthansa într-un comunicat de presă, adăugând că speră să semneze un memorandum de înţelegere cu Ministerul italian al Economiei şi să treacă în faza discuţiilor cu caracter exclusiv.
Lufthansa nu a precizat care este participaţia pe care o vizează la compania publică italiană, născută în 2021 din cenuşa Alitalia, şi pe care Guvernul de la Roma încearcă să o vândă de un an.
Directorul general de la Lufthansa, Carsten Spohr, are în vedere de mult timp piaţa italiană, cea mai importantă piaţă pentru grupul Lufthansa după pieţele sale interne şi cea din SUA. "Importanţa Italiei pentru călătoriile de afaceri şi cele private rezidă în economia sa puternică orientată spre export şi statutul său de una din cele mai bune locuri de vacanţă din Europa", se precizează în comunicatul de presă.
Oferta celui mai mare transportator aerian european vine după două tentative ratate ale Lufthansa de a intra în capitalul Alitalia, în 2009 şi 2019.
În luna februarie a anului trecut autorităţile de la Roma au dat undă verde pentru privatizarea ITA Airways, controlată în totalitate de stat, după mai mulţi ani de căutări fără succes pentru a găsi un cumpărător pentru fosta Alitalia.
Grupul german, care pe lângă Lufthansa deţine şi companiile Austrian, Swiss, Eurowings şi Brussels Airlines, profită de o relansare puternică a traficului aerian şi în doilea trimestru din 2022 a realizat primul său profit trimestrial din ultimii doi ani.