Este din cele mari trei tranzacţii din industria aeriană din Europa, care arată eforturile companiilor aeriene de a se extinde pentru a compensa creşterea costurilor operaţionale.
ITA oferă operatorului aerian german mai mult acces la sudul Europei, precum şi la rute importante pe distanţe lungi. Lufthansa, care operează deja brandurile Swiss, Austrian Airlines şi Brussels Airlines, are ca obiectiv preluarea controlului complet în viitor.
Autorităţile de reglementare a concurenţei au cerut concesii dure din partea Lufthansa pentru a atenua temerile că tranzacţia ar putea afecta concurenţa în Italia şi ar putea duce la preţuri mai ridicate.
De asemenea, autorităţile de reglementare din Europa sunt îngrijorare că cele mai mari trei grupuri aeriene ale continentului - IAG, Air France KLM şi Lufthansa - devin prea dominante, afectând potenţial preţurile şi posibilităţile de alegere ale consumatorilor.
Comisia Europeană a anunţat că Lufthansa şi Italia au convenit cedarea rutelor pe distanţe scurte din Italia către unul sau doi rival. Operatorul aerian german este în discuţii cu grupul britanic Easyjet şi compania spaniolă low-cost Volotea.