x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Maşina cu numărul ”M..E PSD”, scoasă la vânzare

Maşina cu numărul ”M..E PSD”, scoasă la vânzare

06 Aug 2018   •   11:42
Maşina cu numărul ”M..E PSD”, scoasă la vânzare

Celebra de acum maşină, marca Audi, înmatriculată de Răzvan Ștefănescu în Suedia cu numărul ”M..E PSD”, despre care vorbește toată România în aceste zile, a fost scoasă de proprietar la vânzare, potrivit inpolitics.ro. Mașina în cauză apare, astfel, de câteva zile, în anunțuri de vânzare postate pe mai multe site-uri de profil de la noi, cu fotografii și descriere completă, la un preț de circa 26.000 de euro. Răzvan Ștefănescu a cumpărat autoturismul, fabricat în 2015, la mâna a doua, pe data de 23 aprilie anul acesta.

 

Plăcuţa de înmatriculare cu numărul ”M..E PSD” a lansat o isterie în România. Tot mai multe persoane se întrec în a lansa acest mesaj în cele mai originale ipostaze. Ultima lansare i-a aparţinut unui paraşutist care a sărit de la 4.000 de metri, afişând un banner inscripţionat cu acest mesaj. Ziariştii de la Deutsche Welle susţin însă că declanşarea scandalului plăcuţelor cu mesajul obsecen ţine mai degrabă de o strategie axată pe provocare. ”Scandalul plăcuțelor suedeze de înmatriculare aduce la prima vedere cu o campanie publicitară. N-avem dovezi că ar fi vorba de o acțiune planificată, dar etapele scandalului corespund cu o strategie axată pe provocare”, sunt de părere cei de la Deutsche Welle, concluzionând că “o imagine sau un text scandalos, șocant, care bruschează pudoarea sau care încalcă un tabu caută să marcheze spiritele pregătindu-le pentru receptarea unui anumit mesaj. Insolența este consubstanțială acestui tip de comunicare”. Pentru a demonstra că acţiunea este o provocare “de manual”, ziariştii postului german fac o paralelă cu celebrul caz al adolescentei palestiniene, Ahed Tamimi, care i-a lovit pe soldații israelieni, strigându-le vorbe ultragiante în timp ce mama sa filma complice și transmitea imaginile ”în direct”. Strategia funcționează şi este alcătuită din trei etape. Prima etapă este cea a provocării, Ahed Tamimi provocându-i pe soldaţi, prin mesajele afişate şi atitudini violente, să o aresteze. Odată cu arestarea, se produce cea de a doua etapă, cea a victimizării. A treia etapă este cea a „opresiunii” puterii.

 

„Odată cu arestarea care, desprinsă de context prin decupaj fotografic, face de fiecare dată cea mai proastă impresie, se produce etapa a doua, a victimizării. (...) În această fază nici nu mai este nevoie de actori complice, căci o mulțime de oameni de bună credință se vor simți îndemnați să condamne injustiția și violența puterii.” - Deutsche Welle

×