“Ar fi de preferat ca acest consultant să aibă pe de o parte o experienţă dovedită în transporturi. Din punctul meu de vedere, consultantul ar trebui să fie un consultant de nivel internaţional, un jucător mare, să aibă experienţă în transporturi, să aibă experienţă în astfel de tranzacţii, privatizări, achiziţii şi acest consultant, în afară de faptul că trebuie să creeze această poveste a companiei în aşa fel încât să poată fi vândută cât mai bine şi să putem obţine un preţ cât mai bun, aş vrea ca acest consultant să fie şi un consultant care să poată să vină cu soluţii pentru rentabilizarea, restructurarea companiei, împreună cu managementul privat, în aşa fel încât compania, atunci când va fi privatizată, să arate altfel, măcar să nu mai fie pe pierdere”, a declarat ministrul Transporturilor, într-o emisiune TV.
Procedura de privatizare a companiei CFR Marfă a fost reluată, iar termenul de finalizare este mai 2015.
Privatizarea CFR Marfă a eşuat recent întrucât clauzele suspensive de care era condiţionată finalizarea tranzacţiei nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută în Hotărârea de Guvern.
Compania Grup Feroviar Român a fost declarată pe 20 iunie 2013 câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă, iar contractul de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din capitalul social al societăţii către societatea comercială Grup Feroviar Român a fost semnat în data de 2 septembrie 2013. Preţul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro.