x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator MTV: Sondaj deprimant: Nouă din zece lanţuri de hipermarketuri din România au minţit

MTV: Sondaj deprimant: Nouă din zece lanţuri de hipermarketuri din România au minţit

24 Iun 2012   •   12:46
MTV: Sondaj deprimant: Nouă din zece lanţuri de hipermarketuri din România au minţit

Fondul Mondial de Mediu a realizat un studiu despre produsele comercializate in Romania de marile lanturi de magazine internationale, precum si despre politica acestora privind protectia mediului inconjurator. Concluzia care s-a desprins in urma cercetarii a fost acea ca hipermarketurile respective ofera de mult ori informatii necorespunzatoare despre produse. Din produsele expuse pe rafturile celor mai mari hipermarketuri din Romania doar un sfert provin de la producatorii interni. Acest aspect a fost criticat de Fondul Mondial de Mediu. Din zece hipermarketuri care au inregistrat cele mai mari cifre de afaceri, sase nu a oferit nicio informatie, iar din cele patru care au raspuns, trei au oferit informatii false. "Unul din lanturile de hipermarketuri a sustinut ca toate tipurule de detergenti de rufe sunt ecologice, cand de fapt nu era niciunul. De asemenea, au sustinut ca folosesc produse reciclate, o alta minciuna.

Din zece lanturi de hipermarketuri doar unul singur a raspuns, nu a mintit si nu a incercat sa infrumuseteze realitatea", a declarat directorul de program al fondului, Magor Csibi. Specialistii Fondului Mondial de Mediu s-au convins in magazine despre faptul ca datele oferite nu corespund realitatii. Dintre lanturile de magazine doar cateva comercializeaza peste congelat care provine din pescuitul sustenabil.

Numai intr-un singur lant de magazine produsele erau ambalate in hartie reciclata. Cumparatorii sunt nemultumiti: "Daca stai si te gandesti, nici nu se mai gasesc pe rafturi legume din productia interna. Oamenii, la fel ca si mine, vor sa cumpere legume si fructe autohtone", a declarat unul din cumparatori. Ninci unul din reprezentantii celor zece hipermarketuri nu a fost dispus sa faca declaratii in fata camerelor de luat vederi in momentul in care au aflat ca Centrul de Stiri al Agentiei ungare de Presa MTI doreste sa le adreseze cateva intrebari.

Un responsabil pentru comunicare al unuia din lanturile de magazine, care a dorit sa isi pastreze anonimatul, a spus doar ca ar raspunde cu placere, dar i-a interzis conducerea. Asociatia marilor lanturi de magazine din Romania a criticat vehement studiul realizat de Fondul Mondial de Mediu si se jura ca respectivele magazine ar dori ca legumele si fructele produse in Romania sa se gaseasca pe rafturile magazinelor intr-un procent de 90%, dar nu exista deocamdata niciun producator de incredere, care ar putera face fata unei astfel de comenzi. Asociatia va analiza posibilitatea intentarii unui proces in instanta impotriva Fondului Mondial de Mediu, pentru discreditarea imaginii acestor lanturi de magazine.

×
Subiecte în articol: hypermarketuri romania