Lucrările la centura Ploieştiului au început în 2007. Varianta ocolitoare are 13 kilometri şi promisiuni de finalizare în luna noiembrie 2009. Este tranzitată de mii de maşini în drumul lor spre Valea Prahovei. Are probleme cu exproprierile, care nu s-au finalizat nici până în ziua de azi! Banii pentru execuţie nu au mai fost viraţi de patru luni, iar constructorul este supărat. Sumele sunt de la bugetul de stat şi ajung cu întârziere. Şoferii îşi mănâncă nervii şi banii din propriul buzunar.
În orice zi din săptămână, o excursie spre Valea Prahovei, pe DN 1, poate fi un adevărat test de anduranţă atât pentru şofer, cât şi pentru maşină. Pe centura Ploieştiului se lucrează în mai multe puncte. Muncitorii strălucesc însă prin absenţă. Potrivit autorităţilor, stadiul construcţiei celor două benzi ale variantei ocolitoare a ajuns la 57%. La faţa locului însă, mult praf, câteva maşini şi bucăţi întregi de drum dezgolite. Noi am ajuns pe şantier la o oră nepotrivită. Patru utilaje şi câţiva muncitori brăzdau de zor terenul. "Este şedinţă şi mai toţi sunt plecaţi acolo. D-aia vi se pare că este pustiu. Programul nostru începe dimineaţa, la şapte, şi se termină seara, la aceeaşi oră", ne-a spus unul dintre muncitori. Compania Naţională de Drumuri (CNADNR) promite că la finalul anului se va circula pe patru benzi nou-nouţe la Ploieşti. Până atunci, pe drumul spre munte se va circula la fel de greu. "Lucrările merg destul de încet. Traficul continuu ne incomodează. De multe ori, sfârşitul de săptămână este cel mai dificil moment. Atunci, în loc să stea la coadă, mulţi dintre şoferi intră peste noi", ne explică un şofer care transportă o remorcă de pământ.
FĂRĂ FONDURI
Proiectul construcţiei variantei ocolitoare a Ploieştiului valorează 23.412.270,18 euro. Banii ar trebui să vină de la bugetul de stat, dar ajung cu întârziere. Beneficiarul licitaţiei pentru construirea centurii de vest este SC PA & CO INTERNATIONAL SRL, patronată de Costel Căşuneanu. "Vreau să fiu citat corect. Eu lucrez la centura Ploieştiului în acest moment cu fonduri proprii. Din 15 februarie nu am mai primit nici un ban pentru execuţie. Sunt patru luni de când oamenii ies în şantier, fără ca noi să fi văzut măcar fondurile promise. Şi, într-adevăr, sunt şi ceva probleme cu exproprierile. Nici situaţia cu Autostrada Bucureşti - Ploieşti nu este mai bună, nu am primit nimic! Din păcate, în ţara aceasta nu există aceeaşi măsură pentru toţi. Eu sper totuşi să predăm mai repede centura Ploieştiului decât termenul pe care l-am dat", a declarat pentru Jurnalul Naţional Costel Căşuneanu. Cristian Duică, director general adjunct CNADNR, a confirmat la rându-i că sumele de bani necesare lucrărilor nu au fost virate din luna februarie. "Din păcate, există întârzieri şi este adevărat că pentru lucrările la centură au existat astfel de probleme. Nu s-au livrat banii. Dar sperăm ca în intervalul 24-30 mai, când vin sumele necesare, să rezolvăm situaţia", a confirmat Cristian Duică.
RĂZBOIUL REGILOR ASFALTULUI
Dincolo de centură începe însă un alt coşmar. DN 72 sau drumul de la Ploieşti către Târgovişte. Nu pare să fi beneficiat de vreo reparaţie în ultimii zece ani. Se circulă încet, aproape bară la bară. Din loc în loc, semnele de circulaţie te avertizează că nu trebuie să depăşeşti 40 de kilometri pe oră. Din fericire, nici nu ai avea cum. Despre DN 72 s-ar putea scrie romane numai din sesizările care au fost trimise Ministerului Transporturilor. Firmele sunt nemulţumite de faptul că îşi rup maşinile în gropile carosabilului. Pentru reabilitarea lui au existat atât bani, cât şi licitaţii. Şase luni au întârziat lucrările numai pentru rezolvarea contestaţiilor. Licitaţia pentru reabilitarea DN 72 a atras nume importante. Atât firma omului de afaceri Costel Căşuneanu, SC PA & CO INTERNATIONAL SRL, cât şi firma patronată de Dorin Umbrărescu, SC SPEDITION UMB, s-au înscris în cursa pentru cele 50 de milioane de lei. SC PA & CO INTERNATIONAL SRL a contestat licitaţia câştigată în noiembrie 2008 de SC SPEDITION UMB SRL & SC CONSITRANS SRL. În urma sentinţei, licitaţia a rămas însă în picioare, adjudecându-se la toate nivelurile. "În maximum cinci zile, CNADNR va emite ordinul de începere a lucrărilor, care se vor efectua în limita bugetului aprobat de 50 de milioane de lei. Suma permite modernizarea a aproximativ 25 de kilometri din DN 72. În 30 de zile de la intrarea pe şantier, lucrările vor intra deja în conservare", a precizat pentru Jurnalul Naţional Ionescu Marin, director investiţii în cadrul CNADNR.
Cu puţin noroc, într-o lună bună, promit autorităţile, DN 72, drumul dintre Ploieşti şi Târgovişte, nu va mai fi un coşmar.
Citește pe Antena3.ro