x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Noi trenuri pentru Magistrala 5 de metrou: contract de aproape 500 de milioane de lei

Noi trenuri pentru Magistrala 5 de metrou: contract de aproape 500 de milioane de lei

02 Dec 2020   •   20:28
Noi trenuri pentru Magistrala 5 de metrou: contract de aproape 500 de milioane de lei

Contractul privind achiziția de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului a fost semnat, miercuri, de Metrorex și Alstom, în prezența ministrului Transporturilor, Lucian Bode. Contractul este în valoare de aproape 500 de milioane de lei.

Contractul ce are ca obiect achiziția de „Trenuri noi de metrou destinate pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului” are o valoare de 103.244.383,49 euro, echivalentul a 490.503.741,52 lei fără TVA și este finanțat din Bugetul de stat și credit de la Banca Europeană de Investiții.

Durata contractului pentru cele 13 trenuri este de 30 de luni de la semnarea acestuia.

De asemenea, contractul mai prevede, pe lângă cele 13 trenuri, și posibilitatea achiziționării suplimentare a încă 17 trenuri.

„Noile trenuri achiziționate vor circula pe Magistrala 5, pusă în funcțiune cu călători în luna septembrie a acestui an, și vor asigura totodată îmbunătățirea condițiilor de transport cu metroul”, anunță Biroul de presă al Ministerului Transporturilor.

„Suntem într-un moment în care putem spune că închidem, așa cum era normal să se întâmple, acest proiect. Vorbim aici de Magistrala 5 Drumul Taberei. Din punctul meu de vedere acest proiect era incomplet fără acest contract de achiziție. Cele 13 rame de metrou, plus posibilitatea de a extinde acest contract cu încă 17 rame, vor asigura necesarul de material rulant pentru această magistrală. Eu mă bucur că după ce în luna septembrie, când am reușit să dăm în trafic pentru călători Magistrala 5 împreună, iată că la câteva luni reușim, după șase ani, să închidem și această componentă a contractului”, a spus ministrul Lucian Bode.

Acesta a recizat că se dorește extinderea demersului de înnoire a parcului cu achiziția de material rulant nou prin Programul Național de Recuperare și Reziliență.

„România are la dispoziție 30,4 miliarde de euro din acest mecanism de recuperare și reziliență, iar propunerea noastră este ca proiectele de infrastructură care îndeplinesc toate condiționalitățile, de mediu și digitalizare, impuse de acest mecanism, să fie semnate până în anul 2022 și lucrările să fie finalizate până în 2026. Suntem pregătiți să depunem proiecte pentru minim 9,3 miliarde de euro și maximum 17 miliarde de euro, care îndeplinesc astăzi aceste condiționalități. Din analizele noastre aici avem cuprins și material rulant nou, atât pentru calea ferată, cât și pentru metrou”, a mai spus Bode.

Bode a precizat și că s-a depășit și etapa de preselecție pentru M6, tronsonul 1 Mai – Tokyo, și se va semna contractul pentru realizarea structurii.

 

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: trenuri metrou