La 31 decembrie 2012 au intrat în vigoare normele de certificare EURO 6 privind vehiculele grele, informează un comunicat al Comisiei Europene, dat publicităţii la Bruxelles. Conform EURO 6, emisiile de dioxizi de azot şi de particule de praf ale noilor tipuri de camioane şi autobuze vor fi reduse cu 80% şi respectiv 66%.
"Practic nu înseamnă o restricţie, ci toată lumea îşi doreşte un aer mai curat şi poluare mai redusă. Sunt măsuri prin care se stimulează achiziţia de vehicule mai ecologice. Fabricanţii pun la dispoziţie utilizatorilor vehicule mai puţin poluante, iar autorităţile din fiecare stat membru al Uniunii Europene încearcă să ofere facilităţi pentru a achiziţionarea acestor vehicule, adică reducere de taxe la utilizarea infrastructurii, accesul în oraşe şi aşa mai departe.
Transportatorii români practic vor avea de câştigat. Vor investi într-un vehicul nou şi vor beneficia de o reducere a costurilor dacă operează rute pe teritoriul unor state din Uniunea Europeană unde se aplică astfel de reduceri", a declarat pentru Radio România Actualităţi Radu Dinescu,secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România.