x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Pasajul Basarab, gata în aprilie doar dacă vremea e bună

Pasajul Basarab, gata în aprilie doar dacă vremea e bună

03 Mar 2011   •   09:57
Pasajul Basarab, gata în aprilie doar dacă vremea e bună
154538-.jpgPasajul Basarab poate fi gata în aprilie  doar dacă vremea este bună, spun constructorii acestuia, italienii de la Astaldi şi spaniolii de le FCC Construccio. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu anunţa sâmbătă că pasajul va fi deschis circulaţiei în luna martie.

"Se lucrează în continuare, chiar dacă nu la betonare, pentru că vremea nu permite, însă se fac diferite montaje sau legături. Activitatea nu s-a oprit, însă inaugurarea pasajului peste o lună este condiţionată de vreme, dar şi de rezultatele verificărilor la hobane (cabluri pentru partea suspendată a pasajului - n.red.) după tensionarea finală, care urmează după betonarea dalei podului hobanat (pod suspendat cu arcuri tip harpă - n.red.)", au declarat pentru Ziarul Financiar reprezentanţii asocierii Astaldi - FCC Construccion.

Potrivit unui comunicat de presă al Primăriei Capitalei, primarul general Sorin Oprescu a verificat, sâmbătă, stadiul lucrărilor la Pasajul Basarab. Sorin Oprescu a precizat că în acest moment jumătate din podul hobanat a fost betonat, urmând ca la finalizarea acestei etape să înceapă tensionarea hobanelor.

"În martie se vor face probele pe pasaj, iar la sfârşitul lunii vom da drumul la circulaţia rutieră. Lucrările la linia de tramvai vor mai dura, dar asta este etapizarea firească, calea ferată nu se poate finaliza înainte de tensionarea hobanelor şi aşezarea pe poziţia finală a tablierului podului, pentru că importantă este în primul rând siguranţa oamenilor", a declarat primarul Capitalei, citat în comunicat.

Pasajul Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu - Şoseaua Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bulevardul Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şoseaua Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principal de circulaţie al Municipiului Bucuresti în partea de nord-vest. Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole, a râului Dâmboviţa peste podul existent lărgit şi a căii ferate în zona Gării de Nord.

×