Ministerul Mediului anunţă că va face pentru bicicliştii din România altceva decât să traseze dungi galbene pe asfalt, care vin de nicăieri şi merg nu se ştie unde, fiind întrerupte haotic de borduri de 30 de centimetri înălţime, de gropi, de stâlpi plasaţi fix pe mijlocul pistei, de chioşcuri de ziare, terasae cu actele-n regulă sau florării. Poate nici maşinile nu vor mai fi parcate pe noile piste promise de ministrul Laszlo Borbely. Şi poate vor învăţa şi şoferii grăbiţi că la semafor pot să traverseze pe verdele pietonilor şi bicicliştii, pentru că pe-acolo trece şi pista lor, aşa cum pietonii ar putea să-şi dea seama că pe pistă merg biciclete, şi nu e alee de promenadă pentru ei.
Ministerul Mediului va lansa în luna noiembrie un program de construire de piste pentru biciclişti, finanţat din Fondul de Mediu. Proiectele pot fi depuse de primăriile care au programe de investiţii în acest domeniu, după finalizarea ghidului şi anunţarea sesiunii de finanţare, "cel mai probabil în luna decembrie", a declarat ministrul Mediului, Laszlo Borbely, specificând faptul că ministerul va finanţa pistele pentru biciclişti special amenajate, nu pe cele marcate doar printr-o "linie albă". "Va fi în funcţie de ce fel de infrastructură vor face primăriile, pentru că nu este de ajuns să faci piste pentru biciclişti, să tragi doar o linie albă, iar acolo bicicliştii să poată circula. Pistă înseamnă atunci când se amenajează special, în momentul în care se face infrastructura de drumuri sau în zone de agrement", a declarat Laszlo Borbely. Cu speranţa că nu doar primarii UDMR sau PDL vor avea proiecte eligibile, ci şi primăriile ale căror edili nu fac parte din partidile aflate la guvernare, bicilciştii ar putea avea în sfârşit pe unde să circule, fără a fi înjuraţi în egală măsură de şoferi şi de pietoni. De preferat ar fi ca acest program să nu se desfăşoare asemenea celui care finanţează echipe de fotbal inexistente din comune fără reţea de canalizare, apă curentă şi gaze.