x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Planul urbanistic pentru pasajul rutier de la Piaţa Presei, aprobat de consilierii generali. Când vor demara şi cât vor dura lucrările

Planul urbanistic pentru pasajul rutier de la Piaţa Presei, aprobat de consilierii generali. Când vor demara şi cât vor dura lucrările

28 Aug 2013   •   18:46
Planul urbanistic pentru pasajul rutier de la Piaţa Presei, aprobat de consilierii generali. Când vor demara şi cât vor dura lucrările

Lucrările la noul pasaj rutier de la Piaţa Presei Libere vor începe în scurtă vreme şi acesta va fi gata în şase luni, a declarat miercuri primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, după ce consilierii generali au adoptat o hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) al pasajului.

Proiectul a fost adoptat cu trei amendamente ce vizează eliminarea construirii în zonă a unui nou sediu al Ministerului Afacerilor Externe, a unei parcări subterane şi a unui nou pasaj pietonal care ar fi unit toate colţurile Pieţei Presei Libere.

"După un PUZ aprobat şi o licitaţie făcută acum patru ani şi jumătate, iată că au trebuit să treacă patru ani de zile, pentru că niciodată nu s-a finalizat acest pasaj, l-am finanţat şi, în ultimii patru ani de zile, toate sumele puse acolo au fost tăiate. Anul acesta, când am finanţat ca să putem să începem, existau o serie întreagă de cerinţe. Adică, Ministerul de Externe dorea să-şi construiască un sediu pe colţ, între Kiseleff şi bd. Mărăşti, a fost nevoie de refăcut un PUZ, plin de o serie întreagă de alte elemente, de alte obiective. Nu toată lumea este de acord cu construcţii acolo. Când am spus că ţin seama de ce a spus societatea civilă, chiar aşa am şi făcut. Şi atunci o serie de lucruri sunt în PUZ-ul mare, dar prin aceste amendamente se reduce totul la acest pasaj. Dacă va hotărî Consiliul peste ani că există finanţare pentru o clădire a Ministerului de Externe sau pentru alte clădiri din zonă, atunci ele sunt cuprinse în acest PUZ şi se vor executa", a precizat Oprescu.

"Pasajul va începe cam la 150 - 200 de metri după ce treci de Fântâna Mioriţa, va avea două căi - una care merge către bd. Mărăşti şi va ieşi cam în faţă la World Trade Center. Duminica vom folosi Mărăştiul cu sens unic, de la World Trade Center către Miciurin, pentru fluidizarea fluxului de intrare în Bucureşti, în timp ce Kiselefful îşi păstrează funcţia lui, noi înţepând acest bulevard la aproape 15 metri de la trotuar. Pe mine mă interesa în primul rând calea rutieră, pentru a putea să iau conflictul de circulaţie de acolo şi să-l disipez către bulevardele Mărăşti, Poligrafiei şi Kiseleff, în aşa fel încât să nu se mai facă cozi până la Fântâna Mioriţa, în special duminica seara, la intrarea în Bucureşti", a explicat edilul-şef.

Oprescu a menţionat că circulaţia nu va fi oprită pe perioada lucrărilor.

Cât priveşte pasajele pietonale, primarul general a spus că va fi reparat cel vechi din zonă şi va fi construit unul nou, care va lega intrarea din Parcul Herăstrău de terminalul liniei 41. "Încerc să completez pasajul subteran vechi, este vorba în total de 36 de metri de pe un trotuar până pe celălalt, pe colţul unde ieşi spre Mioriţa şi pe colţul celălalt, unde este un chioşc de ziare", a detaliat primarul general.

Sorin Oprescu a mai arătat că în proiect este prevăzută şi amenajarea unei parcări de suprafaţă, pe un teren care aparţine Primăriei Capitalei, cu 800 de locuri.

Proiectul va costa 18 milioane de lei şi va avea o lungime de aproximativ 500 de metri, a mai precizat Oprescu.

Consilierii PDL au votat împotriva Proiectului de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Piaţa Presei Libere pentru Pasajul Rutier Subteran, susţinând că acest vot a fost justificat "de acţiunea lui Sorin Oprescu de a modifica proiectul iniţial, după ce acesta a fost deja adjudecat prin licitaţie la preţul de 18 milioane de euro, conform materialelor de şedinţă, proiectul fiind modificat faţă de forma propusă iniţial".


×
Subiecte în articol: pasaj piata presei