Compania anunță că operațiunea de ridicare a elementului, care are o greutate de 270 tone, a fost efectuată de constructor cu ajutorul unei macarale de mare tonaj (750 tone). În total vor fi 5 tabliere, în următoarele 3 săptămâni urmând a fi ridicate și celelalte 4.
„Lucrările de ridicare a acestor tabliere vor fi efectuate înainte ca podul să fie coborât, cu ajutorul unor cricuri hidraulice, pe structura de susținere finală. Întreaga operațiune de ridicare și asamblare a tablierelor prezintă un grad mare de complexitate, fiind o premieră în cadrul proiectelelor de modernizare a infrastructurii feroviare din România”, arată CFR Infrastructură.
Compania anunță că lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Vidra și Comana, inclusiv la noul pod de la Grădiștea, au ajuns la un stadiu fizic de 92 %. Linia de 12 km va avea cu 24 de lucrări de artă și două clădiri la standarde europene pentru publicul călător. Vor fi 4 poduri feroviare, 2 viaducte cu 27 de deschideri, în direcția Giurgiu, respectiv 8 deschideri, în direcția București, 10 podețe, 8 subtraversări pentru mamifere mici și două clădiri noi pentru publicul călător - Grădiștea și Comana.
„După aproape 20 de ani, trenurile vor circula din nou în curând pe noul pod feroviar de la Grădiștea”, transmite CFR Infrastructură.
(sursa: Mediafax)