x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Ponta a inuagurat autostrada Bucureşti-Ploieşti şi tronsonul Cernavodă - Medgidia: "Este important să vedem de ce s-au întârziat şi pierdut finanţări"

Ponta a inuagurat autostrada Bucureşti-Ploieşti şi tronsonul Cernavodă - Medgidia: "Este important să vedem de ce s-au întârziat şi pierdut finanţări"

19 Iul 2012   •   06:59
Ponta a inuagurat autostrada Bucureşti-Ploieşti şi tronsonul Cernavodă - Medgidia: "Este important să vedem de ce s-au întârziat şi pierdut finanţări"

Autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti a fost inaugurata, in aceasta dimineata, in prezenta primului ministru Victor Ponta, a ministrului Transporturilor Ovidiu Silaghi, dar si a fostului premierul Calin Popescu Tariceanu. Circulatia urmeaza sa fie deschisa cetatenilor abia sambata.

"Ma bucur ca s-a inceput autostrada pe vremea guvernului Tariceanu si se termina pe vremea guvernului Ponta si ma bucur ca cine spunea ca n-avem nevoie de autostrazi in Romania a gresit. Oricum, spre sa fie multe alte lucruri pe care sa le inauguram in perioada urmatoare. Am ras de cei care ne povesteau de mii de kilometri si dupa aceea inaugurau trei metri de nicaieri spre nicaieri. E important sa vedem de ce s-au intarziat, de ce s.au pierdut finantari pentru ca a fost un dezastru in ultimii ani si sper sa-l indreptam", a declarat Ponta dupa taierea panglicii.

El i-a avertizat pe reprezentantii Ministerului Transporturilor ca sunt responsabili pentru ca iesirea spre Snagov a autostrazii sa fie finalizata miercuri de catre Euroconstruct. Pe autostrada Bucuresti-Ploiesti se va circula pe patru benzi, cu un regim de viteza de maximum 100 kilometri pe ora.

Atentionat de jurnalisti ca tronsonul de autostrada este pus in circulatie fara ca parcarile si alte facilitati sa fi fost terminate, premierul a apreciat ca ar fi fost o greseala ca punerea in circulatie sa fi fost amanata din acest motiv.

"Ar fi fost o greseala sa asteptam pana se fac parcari si benzinarii. Daca ma intrebati pe mine, ar fi trebuit sa se circule de azi", a mai spus premierul.

Acelasi punct de vedere a fost sustinut si de fostul premier Tariceanu, care a aratat ca parcarile si statiile de benzina nu sunt obligatorii in aceasta faza.

"Un tronson de 60 kilometri este o distanta pentru care nu sunt necesare statii de bezina. Sunt fericit ca lucrarea a fost terminata, dar trist ca un proiect relativ modest, de 60 kilometri, dureaza atat", a spus Tariceanu.

Primul termen de dare in folosinta a autostrazii Bucuresti-Ploiesti a fost anul 2010, finalizarea fiind amanata de mai multe ori.

Tot astazi, s-a deschis si tronsonul lipsa din Autostrada Soarelui cuprins intre Cernavoda si Medgidia. Valoarea totala a proiectului "Constructie autostrada Cernavoda – Constanta' este de 1.486.158.338 lei (fara TVA). Sprijinul financiar nerambursabil alocat prin Fondul de Coeziune este de 349.685.338 lei (fara TVA), din care Contributia Comisiei Europene este de 297.232.539 lei (fara TVA) – 85%.

Diferenta pana la valoarea totala a proiectului este asigurata de Guvernul Romaniei de la Bugetul de Stat si din alte surse de finantare (BEI). Contractele de proiectare si executie aferente autostrazii Cernavoda – Constanta se afla in faza de executie lucrari, urmand ca finalizarea lucrarilor sa aiba loc pentru tronsonul Cernavoda – Medgidia in ianuarie 2013, iar pentru tronsonul Medgidia – Constanta in semestrul II 2012.

Valoarea totala eligibila a proiectului 'Constructia Variantei de Ocolire a Municipiului Constanta' este de 260.664.914 lei, din care Fondul de Coeziune asigura suma de 221.565.175 lei, restul sumei fiind asigurata de la Bugetul de Stat. Proiectul este cofinantat printr-un imprumut BERD.
×