Românii inventivi şi cu idei de business - mai exact, de întreprinderi sociale pot câştiga premii de până la 5.000 de euro, înscriindu-se în Competiţia de Idei de Business Social 2010 (Social Business Idea Contest 2010) până pe data de 13 septembrie. Oricine are o idee care poate contribui la soluţionarea unei probleme sociale poate câştiga servicii de consultanţă în valoare de 5.000 de euro şi sprijin pentru lansarea respectivei întreprinderi. Înscrierile se fac pe site-ul www.socialbusinesstour.com
Modelul de business propus trebuie să aibă capacitatatea de a se autofinanţa şi să respecte principiile de bază ale unei întreprinderi sociale: să fie sustenabil din punct de vedere financiar, social şi ecologic, să se axeze pe obiective sociale şi să reinvestească profitul pentru dezvoltarea întreprinderii respective. Competiţia a fost lansată în cadrul Social Business Tour 2010, desfăşurat în şase ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est (Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Serbia şi România) şi patronat de Muhammad Yunus Laureat al Premiului Nobel pentru Pace şi fondatorul Grameen Bank. Social Business Tour 2010 este o iniţiativă comună a Fundaţiei ERSTE, Grupului Erste, good.bee, Ministerului Federal al Muncii, Afacerilor Sociale şi Protecţiei Consumatorului din Austria şi a Grameen Creative Lab, în cadrul Anului European pentru Combaterea Sărăciei şi a Excluziunii Sociale.
Sunt luate în considerare idei de întreprinderi sociale, şi nu proiecte deja implementate. Ideile înscrise în concurs trebuie să prezinte o abordare nouă şi inovatoare şi să aibă potenţialul de a rezolva o problemă socială specifică din diferite domenii (e.g. educaţie, agricultură, sănătate, energie, financiar) sau o problemă legată de integrarea socială a persoanelor afectate de sărăcie sau marginalizare socială (şomeri, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi etc.).
Oricine poate lua parte la competiţie, indiferent de vârstă, provenienţă sau nivel de studii. Competiţia include şase etape preliminare naţionale (în Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Serbia şi Romania). Cele mai bune idei înscrise în etapele naţionale vor fi selectate şi vor concura în etapa finală europeană. Câştigătorii etapelor naţionale vor primi servicii de consultanţă şi training în valoare de 5.000 de euro, acordate de Fundaţia ERSTE.
Marele premiu, la nivel european, va fi înmânat de Prof. Muhammad Yunus însuşi în cadrul evenimentului Social Business Tour din Bucureşti, din data de 29 octombrie. Marele câştigător va primi sprijin pe termen lung pentru implementarea ideii sale din partea Grupului Erste, de la servicii de consultanţă până la finanţarea de început a afacerii.
Potrivit Comisiei Europene, 17% dintre cetăţenii Europei nu beneficiază de mijloacele necesare care să le asigure condiţii minime de trai. Conceptul de "întreprindere socială" dezvoltat de Profesorul Muhammad Yunus este un instrument promiţător, menit să contribuie semnificativ la îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă pentru persoanele defavorizate din Europa Centrală şi de Est, şi să influenţeze în mod pozitiv schimbarea socială necesară. Conceptul de "întreprindere socială" constă în modele de afaceri inovatoare, menite să rezolve probleme sociale prin soluţii antreprenoriale, toate profiturile fiind reinvestite pentru atingerea acestui obiectiv. Grameen Bank din Bangladesh, care oferă micro-credite celor săraci, a servit drept model pentru conceptul de business social şi a fost o sursă de inspiraţie pentru numeroase proiecte din varii domenii de activitate.
Modelul de business propus trebuie să aibă capacitatatea de a se autofinanţa şi să respecte principiile de bază ale unei întreprinderi sociale: să fie sustenabil din punct de vedere financiar, social şi ecologic, să se axeze pe obiective sociale şi să reinvestească profitul pentru dezvoltarea întreprinderii respective. Competiţia a fost lansată în cadrul Social Business Tour 2010, desfăşurat în şase ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est (Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Serbia şi România) şi patronat de Muhammad Yunus Laureat al Premiului Nobel pentru Pace şi fondatorul Grameen Bank. Social Business Tour 2010 este o iniţiativă comună a Fundaţiei ERSTE, Grupului Erste, good.bee, Ministerului Federal al Muncii, Afacerilor Sociale şi Protecţiei Consumatorului din Austria şi a Grameen Creative Lab, în cadrul Anului European pentru Combaterea Sărăciei şi a Excluziunii Sociale.
Sunt luate în considerare idei de întreprinderi sociale, şi nu proiecte deja implementate. Ideile înscrise în concurs trebuie să prezinte o abordare nouă şi inovatoare şi să aibă potenţialul de a rezolva o problemă socială specifică din diferite domenii (e.g. educaţie, agricultură, sănătate, energie, financiar) sau o problemă legată de integrarea socială a persoanelor afectate de sărăcie sau marginalizare socială (şomeri, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi etc.).
Oricine poate lua parte la competiţie, indiferent de vârstă, provenienţă sau nivel de studii. Competiţia include şase etape preliminare naţionale (în Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Serbia şi Romania). Cele mai bune idei înscrise în etapele naţionale vor fi selectate şi vor concura în etapa finală europeană. Câştigătorii etapelor naţionale vor primi servicii de consultanţă şi training în valoare de 5.000 de euro, acordate de Fundaţia ERSTE.
Marele premiu, la nivel european, va fi înmânat de Prof. Muhammad Yunus însuşi în cadrul evenimentului Social Business Tour din Bucureşti, din data de 29 octombrie. Marele câştigător va primi sprijin pe termen lung pentru implementarea ideii sale din partea Grupului Erste, de la servicii de consultanţă până la finanţarea de început a afacerii.
Potrivit Comisiei Europene, 17% dintre cetăţenii Europei nu beneficiază de mijloacele necesare care să le asigure condiţii minime de trai. Conceptul de "întreprindere socială" dezvoltat de Profesorul Muhammad Yunus este un instrument promiţător, menit să contribuie semnificativ la îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă pentru persoanele defavorizate din Europa Centrală şi de Est, şi să influenţeze în mod pozitiv schimbarea socială necesară. Conceptul de "întreprindere socială" constă în modele de afaceri inovatoare, menite să rezolve probleme sociale prin soluţii antreprenoriale, toate profiturile fiind reinvestite pentru atingerea acestui obiectiv. Grameen Bank din Bangladesh, care oferă micro-credite celor săraci, a servit drept model pentru conceptul de business social şi a fost o sursă de inspiraţie pentru numeroase proiecte din varii domenii de activitate.
Citește pe Antena3.ro