Conform unei analize ZF făcută pe baza datelor companiei de analiză şi cercetare de piaţă Euromonitor International, creşterea nu provine dintr-o majorare a consumului, care a avut un avans modest, ci este generată de creşterea preţurilor la ciocolată.
Categoria „zahăr, produse zaharoase şi miere de albine“, unde intră şi ciocolata, a avut o creştere a preţurilor de 25% în decembrie 2022 faţă de aceeaşi lună din 2021, explicând astfel creşterea în valoare a vânzărilor din retail.
De altfel, cea mai mare creştere a avut loc anul trecut.
La finalul anului 2021, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul precedent, creşterea de la un an la altul a fost de aproximativ 6%. În plus, în 2021 vânzările de ciocolată au înregistrat o creştere de 9% faţă de 2020, ajungând la 2,5 miliarde de lei, conform datelor de la Euromonitor International.
În acelaşi timp, consumul de zahăr şi produse din zahăr s-a menţinut la nivelul anual de 24-25 kg/cap de locuitor, conform datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Cu toate acestea, producătorii artizanali au raportat recent o creştere în consumul acestor produse în rândul românilor. Totuşi, la nivelul pieţei de ciocolată din România, segmentul artizanal reprezintă doar 5%.
(sursa: Mediafax)