Motorul pieţei va rămâne în continuare zona asigurărilor auto, mai exact segmentul RCA, iar evoluţiile privind preţurile poliţelor, dar şi volumul vânzărilor vor fi factori determinanţi privind ce avans va mai prinde piaţa în 2023. Anul 2021 s-a terminat cu un ritm de creştere de 24%, în timp ce primele 9 luni din 2022 au adus o creştere de 23% la nivelul pieţei. Cel mai probabil, în anul 2023 ritmul de creştere va rămâne de două cifre.
Noi produse de asigurare îşi vor face loc pe piaţă
Din cauza şocului prin care a trecut piaţa asigurărilor, respectiv falimentul City Insurance, atenţia a fost îndreptată mai mult decât de obicei spre zona RCA, spre preţurile la poliţele RCA, care au explodat şi spre modificările legislative din această zonă. Acest lucru a însemnat o preocupare semnificativă pentru companii în ceea ce priveşte strategia businessului, iar unii asigurători au ajuns să absoarbă mai mult din piaţa RCA decât se aştepta cineva vreodată. Astfel, după un an 2022 în care s-a dat o luptă pentru consolidare, repoziţionare şi adaptare, anul 2023 ar putea însemna inovaţie privind noi produse disponibile pe piaţă, având în vedere aşteptările ca piaţa să înglobeze noi jucători.
După cel mai mare faliment din piaţa asigurărilor, respectiv City Insurance, ochii vor fi în continuare pe Euroins
Falimentul City Insurance a creat cea mai mare pagubă de până acum pe piaţa asigurărilor şi în acelaşi timp nenumărate întrebări au început să apară. Îngrijorările pieţei i-au avut în vedere în ultimii 6 ani atât pe City Insurance, care acum este în faliment, cât şi pe Euroins, care până la schimbarea conducerii din 2021 activa mai mult sau mai puţin asemenea City Insurance. Cu toate acestea, compania Euroins a adus capital de la grupul-mamă, a inclus Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) în acţionariat împreună cu un acord de finanţare pentru capitalul companiei, iar pentru prima oară în ultimii ani rezultatele pentru primele 11 luni din 2022 arată că Euroins România ar fi pe profit, conform informaţiilor prezentate de Kiril Boshov, CEO al Euroins Insurance Group, pentru ZF.
În ciuda reticenţelor privind Euroins România, societatea pare hotărâtă să rămână activă în piaţă, iar portofoliul său, care în continuare este peste 90% RCA, începe să prindă contur şi pe zona nonauto.
Contribuţiile la FGA se vor majora până la 4%, în timp ce paguba lăsată de City Insurance este şi mai consistentă
ASF a aprobat spre finalul anului 2022 o nouă majorare a contribuţiilor companiilor de asigurări la FGA, ceea ce înseamnă că începând cu ianuarie 2023 presiunea pe bugetele asigurătorilor se va accentua.
Deşi reprezentanţii ASF au spus pentru ZF că modificarea contribuţiei este pentru a asigura un flux optim în procesul de soluţionare a cererilor de plată, estimarea ASF iniţială de la prima majorare a contribuţiilor asigurătorilor la FGA de la 1% la 2,5%, este anulată de această noua majorare, ceea ce înseamnă că impactul falimentului începe să îşi arate adevăratul efect. Astfel, există posibilitatea ca anul viitor să avem de a face cu posibilitatea unor noi creşteri ale contribuţiilor la FGA pe măsură ce analizele şi estimările scot la lumină nevoia unor sume tot mai mari pentru a acoperi acest faliment.
Piaţa RCA ar putea atinge noi maxime în 2023
Avântul pieţei RCA, după falimentul City Insurance, a dus la creşteri colosale ale preţurilor la poliţele RCA, dar în acelaşi timp asigurătorii şi-au crescut exponentţial businessul pe acest segment. Deşi unii actori din piaţă sunt de părrere că evoluţia pieţei RCA ar putea fi lineară în anul 2023, şansele ca ritmul de creştere să rămână la un nivel foarte ridicat, iar volumul subscrierilor să depăşească un nou record, sunt foarte mari. Asigurătorii RCA îşi vor consolida poziţiile pe piaţă, ceea ce înseamnă că segmentul RCA ar putea ajunge pentru prima oară în ultimii ani, la un nivel echilibrat al dominanţei jucătorilor.
(sursa: Mediafax)