Semnarea contractului de privatizare de a CFR Marfă depinde doar de Guvern, nu de Consiliul Concurenţei, care şi-a făcut treaba, a declarat preşedintele acestui for, Bogdan Chiriţoiu. Acesta a declarat la Digi 24 că a trimis încă de acum câteva săptămâni, la Guvern, avizul pentru hotărârea de guvern care face posibilă semnarea contractului cu GFR, câştigătorul licitaţiei.
Pe 20 iunie, se anunța câștigătorul licitației pentru CFR Marfă. Urmează semnarea contractului, într-o săptămână, și plata banilor, în cel mult două luni. Unde este locul Consiliului Concurenței în acest lanț a explicat președintele Bogdan Chirițoiu: "Consiliul poate să apară de două ori. Cel mai important este momentul în care constatăm dacă această operațiune economică încalcă grav principiile concurenței. Dacă, până la urmă, pierdem mai mult din cauza lipsei de concurență decât câștigăm ca eficiență economică prin această privatizare. Ca să putem face această analiză, trebuie ca cineva să ne ceară să o facem. Câștigătorul trebuie să vină la noi, să completeze niște date și să ne spună că ei cred că există o logică economică să avizăm această operațiune. De obicei, face treaba asta după ce semnează contractul."
"De semnat, pot să semneze înainte sau după acordul nostru, de plătit pot să plătească banii înainte sau după acordul nostru. Ceea ce nu au voie să facă este să ia pur și simplu în posesie proprietatea, să conducă CFR Marfă fără acordul nostru", a declarat Chiriţoiu la Digi 24.
"Guvernul ne-a mai cerut să avizăm, să fim una dintre instituțiile care avizează hotărârea de guvern care permite semnarea contractului. Nu ştiu data, dar e de câteva săptămâni (avizul pentru HG). Am dat un aviz în care am spus favorabil. Noi trebuie să ne asigurăm că nu a fost viciată licitația, că nu a fost un ajutor de stat. După toate datele pe care le avem, a fost o licitație transparentă", a încheiat președintele Consiliului Concurenței.