Autoritatile de la Kiev dau inapoi in problema Bistroe, in contextul in care un nou raport international nefavorabil proiectului urmeaza sa fie facut public in urmatoarea saptamana. Astfel, pana la 10 mai este asteptat raportul Comisiei de ancheta a Conventiei Espoo, document ce se asteapta sa fie defavorabil proiectului ucrainean. Cel mai nou motiv invocat de ucraineni pentru oprirea lucrarilor este acela ca Bistroe nu este rentabil si risca sa devina o gaura neagra pentru economia tarii. Declaratia a fost facuta de ministrul ucrainean al Transporturilor, Viktor Bondar, la o intalnire de la Odessa. Ministrul a constatat ca in 2005 s-a cheltuit de cateva ori mai mult cu dragarea canalului decat s-a incasat de la cele 400 de nave care au preferat Bistroe in detrimentul canalului Sulina. Viktor Bondar a spus ca marirea taxelor de tranzitare nu ar reprezenta o solutie, pentru ca, astfel, armatorii ar decide sa foloseasca Sulina pentru a intra pe Dunare. Ucraina a adoptat aceeasi strategie in toamna anului trecut, inainte de reuniunile anuale ale conventiilor internationale. Kievul a anuntat atunci ca sisteaza lucrarile la Canalul Bistroe, insa cateva luni mai tarziu a hotarat reluarea acestora. (Alexandru Nastase)