x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Profesorii ameninţă cu proteste de amploare. Vezi calendarul stabilit de FSLI

Profesorii ameninţă cu proteste de amploare. Vezi calendarul stabilit de FSLI

16 Oct 2013   •   16:06
Profesorii ameninţă cu proteste de amploare. Vezi calendarul stabilit de FSLI

Cadrele didactice vor ieşi în stradă, în perioada 28-30 octombrie, pentru a picheta sediul Guvernului şi al USL, iar în noiembrie vor organiza un miting de amploare, urmat de un marş de protest, anunţă Mediafax. Decizia a fost luată astăzi, de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI).

Potrivit calendarului stabilit de FSLI, în 28, 29 şi 30 octombrie vor avea loc, concomitent, pichetări la sediul Guvernului şi la sediul Uniunii Social Liberale, iar în aceeaşi perioadă, în toate unităţile de învăţâmânt din ţară unde federaţia sindicală are membri, dascălii vor fi în grevă japoneză şi vor purta o banderolă albă pe braţ.

De asemenea, în 6 noiembrie, FSLI va organiza în Bucureşti un miting de amploare, urmat de un marş.

"La acest protest vom avea sprijinul studenţilor şi facem apel şi la părinţi, şi la întreaga societate civilă să ni se alăture, pentru că revendicările noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor românilor", a declarat preşedintele FSLI, Simion Hancescu.

Revendicările FSLI vizează alocarea, începând cu anul 2014, a minimum şase la sută din PIB pentru educaţie şi creşterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învăţământ, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public, modificarea Legii educaţiei naţionale, inclusiv în ceea ce priveşte statutul personalului didactic şi adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanţi să crească cu 50 la sută, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcţiei didactice şi cel minim să fie 2:1.

Sindicaliştii din educaţie mai cer depolitizarea învăţământului, astfel încât în dobândirea funcţiei de director al unităţii de învăţământ rolul determinant să revină colectivului unităţii, şi nu factorilor politici, precum şi regândirea programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor, pentru ca accentul să se pună pe latura formativă, şi nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunoştinţele dobândite, pentru a face faţă cerinţelor în schimbare şi competiţiei de pe piaţa forţei de muncă.

×