x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Românii beau lapte puțin și scump

Românii beau lapte puțin și scump

de Redacția Jurnalul    |    09 Apr 2023   •   06:40
Românii beau lapte puțin și scump
Sursa foto: Hepta

Vânzările de lapte în retail au ajuns la 2 mld. lei în 2022, după un avans de 14% faţă de anul anterior. Cele mai vândute cinci branduri au peste 50% cotă de piaţă. Grupul francez Lactalis are cinci din cele mai vândute zece branduri de lapte din retail, potrivit unei analize a Ziarului Financiar.

Agroserv Măriuţa, care deţine brandul Lăptăria cu Caimac, este singura companie cu capital românesc din top şi se află pe ultima poziţie. Vânzările de lapte au crescut ca valoare, dar producătorii spun că cererea de produse din partea marilor comercianţi s-a diminuat, ca urmare a scăderii consumului pe fondul preţurilor mai mari. Astfel, avansul din 2022 este susţinut aproape exclusiv de scumpiri.

Vânzările de lapte în retail au ajuns la 2,09 miliarde de lei în 2022, după un avans de 14% faţă de anul anterior, arată o analiză ZF pe baza datelor companiei de cercetare şi analiză de piaţă Euromonitor. Valoarea vânzărilor este mai mare decât în anul precedent, dar nu şi volumul. Astfel, avansul vine doar ca urmare a creşterii preţurilor, preţul laptelui de consum fiind cu 31,5% mai mare în decembrie 2022 faţă de decembrie 2021, conform informaţiilor publicate de Institutul Naţional de Statistică. Ţinând cont că rata medie a inflaţiei a fost anul trecut de peste 15%, iar scumpirile la laptele de consum au fost de două ori mai mari, rezultă un declin considerabil în volum.

În realitate, pe piaţa de lapte au fost mai multe lucruri care s-au întâmplat simultan. Pe de-o parte, oamenii au cumpărat mai rar, pe de alta ei au cumpărat la fel de des, dar volume mai mici decât anterior. Ambele situaţii indică un consum mai mic în volum (litri de lapte). Există însă şi cazul când consumatorii au făcut downtrading, adică au renunţat la un brand mai scump pentru unul mai ieftin, păstrând însă volumele.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: consum lapte romania crestere preţuri