Doar 79% din firmele din Romania foloseau internetul la inceputul anului, procentaj neschimbat comparataiv cu luna ianuarie si cel mai scazut din UE, unde media este de 95%, in timp ce utilizarea internetului in banda larga a fost de asemenea cea mai redusa din spatiul comunitar.
In UE, procentajul privind utilizarea internetului a urcat de la 94% la 95%, a anuntat, Eurostat. Firmele folosesc internetul in diverse scopuri, printre care oferirea de informatii, facilitati de cumparaturi online sau comunicare.
Olanda si Finlanda stau cel mai bine in aceasta statistica, internetul fiind accesat de toate firmele din cele doua tari.
In acelasi interval, utilizarea internetului fix in banda larga de catre firmele din Romania a urcat de la 49% la 54%, in timp ce in UE avansul a fost de la 85% la 87%.
Pentru internetului mobil in banda larga, Romania a inregistrat un avans de la 7% la 15% si a coborat pe ultimul loc in UE. Grecia avea o accesare mai slaba a internetului mobil broadband in randul firmelor, de numai 6% in ianuarie 2010, insa a reusit sa ajunga la 38% pana in ianuarie anul acesta. In coada UE, alaturi de Romania, se situeaza Lituania (23%) si Polonia (24%), in timp ce lideri sunt Suedia (77%), Finlanda (67%) si Austria (65%).
Doar 34% din firmele din Romania aveau un site in prima luna a anului, minimul UE si mai putin ca in Bulgaria (45%) si Letonia (53%), in timp ce media europeana se situa la 69%. Totodata, una din zece firme romanesti avea site care faciliteaza comenzi sau rezervari online.
Firmele romanesti aveau anul trecut cea mai slaba interactiune online cu statul. Doar 47% din firmele din Romania au obtinut informatii de pe site-urile autoritatilor, in timp ce 39% au depus online formulare. Ambele procentaje sunt minime in UE, unde firmele au raportat o medie de 74% in privinta accesarii de informatii si de 69% pentru depunerea de documente.
Eurostat a folosit statistici pentru anul trecut dar si date obtinute printr-un sondaj realizat la inceputul anului in randul firmelor cu peste 10 angajati din domenii precum industria prelucratoare, electricitate, gaze, aprovizionarea cu apa, constructii, retail, reparatii auto, transporturi, turism, alimentatie, IT, imobiliar si altele.