„România se află pe locul 1 în Europa din perspectiva intenţiilor de investiţie, dacă vorbim de lanţurile de aprovizionare şi logistică. Cu alte cuvinte, vedem că această regionalizare şi localizare a fluxurilor de aprovizionare este confirmată de investitorii care au fost intervievaţi în studiul nostru”, spune Bogdan Ion, country managing partner EY România şi Moldova, citat de ZF.
EY România a prezentat studiul Romania Atractiveness Survey, aflat la a treia ediţie în România, în cadrul unui eveniment organizat de compania de consultanţă şi audit.
Alte declarații ale lui Bogdan Ion:
Câteodată percepţia noastră la nivel local este mult mai critică. România să află pe locul patru la nivel european în privinţa intenţiilor de investiţii în anul următor, după Polonia, Marea Britanie şi Lituania, fie că este vorba de înfiinţarea de noi afaceri sau de extinderea unor afaceri existente. Suntem pe locul doi în Europa Centrală şi de Răsărit, după Polonia.
România se află pe locul 1 în Europa din perspectiva intenţiilor de investiţie, dacă vorbim de lanţurile de aprovizionare şi logistică. Cu alte cuvinte, vedem că această regionalizare şi localizare a fluxurilor de aprovizionare este confirmată de investitorii care au fost intervievaţi în studiul nostru.
23% dintre investitori intenţionează să creeze centre de suport pentru businessuri. Din această perspectivă, suntem pe locul 2 la nivel european. 33% dintre investitori consideră că atractivitatea României în anii următori va creşte. Este un rezultat pozitiv, dar arată în acelaşi timp că este necesară creşterea competitivităţii economiei locale.
Ce recomandă investitorii pentru creşterea competitivităţii? Susţinerea IMM-urilor, realizarea de politici publice legate de mediu şi încurajarea atitudinilor responsabile legate de mediu şi, nu în ultimul rând, susţinerea inovaţiei şi afacerilor bazate pe înalte tehnologii.
Sectoarele viitorului în România sunt: IT, media şi telecomunicaţii; industria bunurilor de consum, inclusiv agribusiness şi industria auto cu ramurile conexe. Acestea au fost sectoarele-cheie şi în studiul anterior.
(sursa: Mediafax)