x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator România vrea să cumpere 20 de trenuri electrice

România vrea să cumpere 20 de trenuri electrice

11 Aug 2022   •   12:00
România vrea să cumpere 20 de trenuri electrice
Sursa foto: Foto SIEMENS Mobility

Autoritatea pentru Reformă Feroviară anunță că deschide seria achizițiilor de material rulant prin Planul Național de Redresare și Reziliență și organizează licitație pentru achiziționarea a 20 de trenuri electrice.

Anunțul a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice

„Menționăm că a fost lansată, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 4. Transport sustenabil, procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 20 de rame electrice RE-IR2 de lung parcurs, destinate conectării centrelor urbane din România, precum și achiziționarea serviciilor accesorii de mentenanţă, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini”, anunță ARF.

Perioada de mentenanţă și de reparații este de 15 ani. De asemenea, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, prin încheierea unui act adiţional. Trenurile achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători pe baza contractelor de servicii publice care urmează a fi elaborate.

Acestea vor circula pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov, Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava, Galați – Brăila – Constanța – Mangalia, Iași – Bacău - Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia, Suceava – Bacău - Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia și Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași

„Valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei, fără TVA și 2.374.592.589,90 lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 - Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, a precizat ARF.

Durata contractului va fi de 208 luni, iar criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preţ. Ofertele sunt așteptate până pe 26 septembrie.

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: trenuri electrice