Un studiu dat publicităţii miercuri în Germania plasează România pe primul loc la perioada petrecută zilnic în faţa televizorului. “Television International Key Facts 2013”, studiul realizat de IP Network, membru al grupului RTL, a scos în evidenţă că media în Uniunea Europeană în anul 2012 a fost de 237 de minute petrecute zilnic în faţa televizorului. În studiu au fost cuprinse date din 35 de ţări din Europa, plus SUA, Japonia, Brazilia, China şi India.
Media în UE indică o creştere de 7 minute faţă de anul 2011 şi stabileşte un nou record, depăşind cu 40 de minute media mondială (197 de minute). Faţă de 2011, consumul TV a crescut în 22 din cele 35 de ţări europene incluse în studiu. Cele mai semnificative creşteri au fost înregistrate în Rusia (+17 minute), Lituania (+12 minute) şi Slovacia (+11 minute), informează IP Network, citat de infosat.de.
Conform studiului, românii petrec cel mai mult timp în faţa televizorului: 326 de minute zilnic, aproape 5 ore şi jumătate. Astfel, ţara noastră a devansat liderul ultimilor trei ani, Serbia, care se clasează doar pe locul secund cu 307 minute. Locul trei aparţine SUA (292 de minute). Germania a consemnat o scădere de trei minute faţă de 2011 (222 de minute).
În ceea ce priveşte piaţa de publicitate TV, s-au consemnat creşteri în zece dintre cele 23 de ţări UE incluse în studiu. Piaţa din Suedia a beneficiat de cea mai mare creştere în 2012 (18,1%). Germania şi Franţa au consemnat şi ele creşteri de 2 şi 4,5%.
Studiul a scos în evidenţă şi o creştere a consumului de televiziune digitală. În Uniunea Europeană, consumul de televiziune digitală a înregistrat o creştere de 4,6%, ajungând la 85,9% din consumul TV general. Media în Germania este de 70,5%, o creştere de 2,5% faţă de 2011. În schimb, semnalul analogic începe să fie pe cale de dispariţie, ajungând la 1,3% din consumul TV general, faţă de 4,4% în 2011.
Aproape fiecare gospodărie din UE există un televizor (97,2%). În trei din patru gospodării există televizoare flatscreen (75,3%) şi aparate HD (69,5%). La doar doi ani de la includerea în studiu, Connected-TV, televizoarele inteligente, cu conexiune la Internet, înregistrează o creştere de patru procente în 2012, atingând 13,9% faţă de 9,9% în 2011. Lideri în segmentul Connected-TV sunt Danemarca şi Luxemburg (23,6%), urmate de Croaţia (20,8) şi de Germania (18,6).
În realizarea studiului, IP Network a luat în considerare 308 milioane de gospodării cu TV din 35 de ţări europene (23 din UE), la care s-au adăugat datele furnizate din SUA, Japonia, Brazilia, China şi India.