x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Românii caută locuri de muncă, ANOFM le oferă o campanie de comunicare

Românii caută locuri de muncă, ANOFM le oferă o campanie de comunicare

de Diana Scarlat    |    19 Oct 2010   •   00:00

Numărul românilior care se angajează după un an de căutări s-a triplat, conform unui studiu recent al site-ului de recrutare Myjob. Acelaşi sondaj arată că cel mai greu îşi găsesc serviciu românii cu o experienţă pe piaţa muncii de până la doi ani şi cei cu peste zece ani de activitate. 37,7% dintre românii care îşi caută un loc de muncă sunt nevoiţi să aştepte chiar şi un an până reuşesc să se angajeze, procentul fiind triplu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Sondajul a fost realizat online, la nivel naţional, în intervalul 30 septembrie-15 octombrie, pe un eşantion reprezentativ de 3.563 de respondenţi.

Pentru a le veni în ajutor tinerilor care îşi caută un loc de muncă, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a lansat proiectul cu finanţare europeană "Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor şi angajatorilor", cu pagina web www.muncesti.ro, unde cei interesaţi găsesc informaţii despre locurile de muncă din ţară şi din străinătate, precum şi diverse sugestii ale experţilor în HR. Proiectul "Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor şi angajatorilor" a fost lansat astăzi, la Academia de Studii Economice (ASE) Bucureşti, fiind finanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU).

Campania de comunicare a ANOFM se adresează angajatorilor şi tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 25 ani, proiectul fiind implementat în parteneriat cu trei companii naţionale (System&Networking Solutions SRL, Data Media SRL, Rusu&Bortun Consultanţă SRL). Proiectul are o durată de 18 de luni şi un buget total de 10.016.900 lei, obiectivul general fiind creşterea gradului de ocupare în rândul persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, cu precădere în rândul tinerilor, dar şi creşterea accesului la informaţii, mai ales în rândul angajatorilor.

ANOFM a lansat o serie de materiale tipărite (pliante, afişe, broşuri), materiale video şi audio care, prin distribuirea unitară la nivelul agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, ar trebui să crească notorietatea SPO, atât în mediul urban cât şi rural. O parte dintre produsele tipărite vor fi folosite pentru dotarea a 47 de birouri de "self service", birouri create prin implementarea unui alt proiect cu finanţare din fondurile structurale europene şi al cărui beneficiar este ANOFM. Aceste materiale au rolul de a sprijini persoanele în a-şi găsi pe cont propriu un loc de muncă, fiind concepute după structura unitară "Cum să... ", după cum urmează: "Cum să alegem anunţurile de angajare", "Cum să realizam un bun C.V", "Cum să pregătim interviul de angajare", "Cum să redactăm o scrisoare de intenţie" şi "Cum să ne identificăm abilităţile şi calităţile".

În cadrul proiectului se vor organiza evenimente regionale şi o campanie de comunicare online care va avea drept scop crearea unui web site, realizarea unei campanii de PR online şi a unei campanii de publicitate online, "toate acestea urmărind creşterea vizibilităţii ANOFM şi, implicit, o mai bună informare a beneficiarilor serviciilor SPO permiţând astfel şi creşterea ocupării în rândul persoanelor aflate în căutarea unui loc de munc", spun reprezentanţii ANOFM.

×
Subiecte în articol: observator