x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator RUŞINOS: Guvernul trimite Plafarul la făcut cafele

RUŞINOS: Guvernul trimite Plafarul la făcut cafele

23 Aug 2013   •   14:56
RUŞINOS: Guvernul trimite Plafarul la făcut cafele
Sursa foto: plafar

 Compania Plafar, care a ieşit anul trecut din insolvenţă şi a pierdut şi propriul brand "Plafar", vândut de autorităţi în 2007 pentru 1 milion euro, nu va mai fi considerată companie naţională, având în prezent doar un punct de lucru, şi nu se va mai ocupa decât de prelucrarea ceaiului şi a cafelei.  

Rămasă fără o reţea proprie de desfacere şi fără dreptul de comercializare a produselor proprii utilizând marca "Plafar", companiei îi va fi drastic restrâns obiectul principal de activitate şi va fi tratată ca o simplă societate care nu mai desfaşoară activităţi de interes public naţional, relevă un document obţinut de Mediafax.

Societatea Naţională Plafar a fost înfiinţată în 1999, având ca obiect principal de activitate producţia, industrializarea şi comercializarea la intern şi la export a plantelor medicinale, aromatice. La acel moment, compania avea un capital social de 2,02 milioane lei, opt sucursale şi acoperire teritorială la nivel naţional.

În iunie 2007, statul a cedat însă brandul Plafar către reţeaua privată de farmacii Centrofarm, cu acţionariat străin, pentru 1 milion de euro, prin contract de cesiune, Societatea Naţională Plafar rămânând astfel fără dreptul de comercializare a produselor proprii cu utilizarea acestei mărci.

Cu datorii de 5,1 milioane lei, Plafar a intrat în insolvenţă în 2009 la cererea acţionarului său majoritar, Ministerul Economiei, procedură din care a ieşit în luna iunie a anului trecut.

Acum, la nivelul Guvernului a fost pregătit un act normativ prin care Plafar, care mai deţine un singur punct de lucru, la Cluj-Napoca, nu va mai fi considerată societate naţională şi îşi va restrânge obiect principal de activitate la prelucrarea ceaiului şi a cafelei, restrângere de activitate deja introdusă în statutul societăţii.

"Până în prezent, strategia de funcţionare şi dezvoltare a Societăţii Naţionale Plafar nu a fost corelată cu vreo strategie de dezvoltare a culturilor de plante medicinale şi aromatice, iar, ca urmare a ieşirii din procedura insolvenţei, societatea nu a mai fost în măsură să desfăşoare activităţi potrivit obiectului pricipal de activitate stabilit", se arată în document.




 

×
Subiecte în articol: insolventa Plafar brandul Plafar