Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, anunţă că o companie sud-coreeană este dispusă să investească în cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală: autostrada suspendată. În campania electorală din 2008, Oprescu promitea bucureştenilor că va face îndoi ani o autostradă suspendată care va traversa Capitala de la Nord la Sud pentru a scăpa urbea de traficul sufocant. Edilul Capitalei a explicat că investiţia evaluată la circa 1,6 miliarde de euro va fi facută pe banii investitorului privat, desemnat în urma unei licitaţii, iar pentru a circula pe ea, bucureştenii vor plati o taxă de cel mult 20 de euro/an, firmă recuperându-şi astfel banii.”Planul Urbanistic Zonal este aprobat. La licitaţie poate vor participa şi alte firme. Autostrada suspendată este al patrulea inel de circulaţie şi va uni toate cele trei autostrăzi - A1, A2 şi A3 - şi DN1. Returnarea banilor va veni din mentenanţă şi urmează ca în momentul în care se va circula pe ea, bucureşteanul să plătească o buvinietă de cel mult 20 de euro pe an, după primele socoteli”, a declarat Oprescu pentru hotnews.ro.
Tunel între Podul Ciurel şi A1
Totodată, primarul Oprescu a anunţat că nu va mai face la sol drumul expres spre Autostrada A1, ci va construi între Podul Ciurel şi autostrada Bucureşti-Piteşti un tunel cu o lungime cuprinsă între 7,8 şi 14 km.”Cetăţenii din zonă pot să stea liniştiţi. Am înţeles că se gândeau cu groază că intrăm cu exproprierile după ce trecem cu lucrarea de Şoseaua Virtuţii. Vom termina podul de la Ciurel anul acesta voi face şi o altă licitaţie ca să fac un tunel ce ar putea avea o lungime cuprinsă între 7,8 si 14 km, nici eu nu ştiu ce lungime va avea. Acest tunel va porni de la Podul Ciurel şi va ajunge la Autostrada A1”, a concluzionat edilul. “Problema cu lungimea tunelului este că nu poţi să-l bagi pe român, pe bucureştean, într-un tunel de 14 km. Este o problemă medicală. Acolo în tunel şoferii pot face atacuri de panică, nu poţi să mergi cu copiii în maşină 14 km prin tunel, nu sunt obişnuiţi. Astfel o să încercăm să îl facem mai scurt şi o să ieşim cu el din subteran acolo unde am de expropriat 3 mp dreapta şi 3 mp pe stânga, din pământuri, nu din case, şi atunci nu se mai supără nimeni”, a declarat Oprescu, spunând ca acest tunel va decongestiona Bd-ul Iuliu Maniu, dar va feri de poluare şi uzina de apă de la Roşu.