Dacă bugetarii s-au trezit cu două minivacanțe lungi de 5 zile, una de Crăciun și una de Revelion, angajații de la privat au și ei parte de micile lor bucurii, unii mai cu moț decât angajații de la stat. Mai multe companii au început să înlocuiască petrecerile clasice de Crăciun cu activități de relaxare oferite angajaților, indiferent dacă și-au făcut sau nu planul pe 2018.
Workshop-urile organizate de floriști sunt ultima modă pentru corporatistii stresați tot anul cu cifre și targeturi de vânzări. Un astfel de atelier, destinat celor fără experiență, costă 200-300 de lei, dar costurile pot crește mult în funcție de cât de complexă este demonstrația și cât de cunoscut pe piața aranjamentelor florale este cel care o organizează. Totul începe cu o demonstrație de design floral și cu explicarea noțiunilor de bază: ordinea operațiunilor, stabilirea proporțiilor, tehnică de tăiere și înfigere a florilor. Cursanților li se exemplifică și echilibrul cromatic și cum să îmbine cât mai armonios florile cu alte elemente. Floriștii au grijă să aducă specii exotice, pentru un plus de originalitate, astfel încât corporatiștii veniți la relaxare să plece acasă cu un aranjament care nu se găsește pe toate drumurile, la florăriile de la colț de stradă. Desigur, printre ei se vor găsi unii care să realizeze că au reale înclinații estetice și că n-ar fi rău să abandoneze jobul de la birou, care nu le oferă prea mari satisfacții, pentru a se apuca de o afacere cu plante.
Cursul conține obligatoriu cel puțin o pauză de ceai, cafea și prăjiturele sau chiar un bufet suedez mai consistent, dar prețul de participare crește, putând ajunge până la câteva sute de euro de persoană. În preț intră și serviciile unui fotograf profesionist care are grijă să surprindă cele mai simpatice detalii din timpul etapei de creație. Bineînțeles, fiecare cursant pleacă acasă și cu o poză frumoasă cu aranjamentul final, pus în valoare de un decor special pregătit.
Eroii ieșiți din birouri
O altă distracție, pe care patronii le-o oferă angajaților în loc de clasicele petreceri la restaurant sau în club sunt partidele de împușcături cu laser.
Corporatiştii epuizați după un an de muncă au prilejul să-și descarce toate frustrările împușcând în dreapta și-n stânga cu arme electronice, simulând jocuri de război. Arenele de luptă special amenajate imită diverse configurații de gherilă urbană, partidele de împușcături se desfășoară în semiîntuneric, iar angajații pașnici ieșiți din birou au ocazia să se transforme spectaculos pentru câteva ore în eroi neînfricați din filme de acțiune. Distracția e cu atât mai mare, cu cât bătăliile cu laser le dau și ocazia unor mici răzbunări pentru șicanele sau neînțelegerile de la serviciu.
Sunt companii care își trimit din când în când angajații chiar și în timpul anului la astfel de evenimente. Unele săli închiriază arenele și pe timp de noapte, pentru un plus de mister. O partidă de împușcături cu arme cu laser durează 15-20 de minute, iar în pauzele dintre reprize, luptătorii care obosesc sau simt nevoia să se relaxeze și altfel au la dispoziție console cu jocuri interactive sau karaoke. O astfel de distracție de Crăciun costă cel mult 200 de lei.
Și șeful e om
A luat amploare și tradiția Secret Santa, o distracție de import care se poate desfășura chiar la birou. Colegii care s-au duelat tot anul în planuri și targeturi iau o pauză de Sărbători de la micile lupte interne, fac concurs de cadouri și încearcă să se simtă bine în mediul unde duc greul un an întreg. Și Secret Santa este un bun prilej de a descoperi că șefa sau șeful nu sunt chiar atât de răi cum par în momentele tensionate, sunt și ei oameni, ca toți ceilalți, sunt atenți la pasiunile subalternilor și chiar au făcut efort să caute cadoul potrivit, în funcție de personalitatea acestora.