Astfel, una dintre noile reguli ale programului Rabla Local stabilește că cei care vor primi 3.000 de lei pentru casarea unei mașini vechi nu vor putea să-și cumpere, timp de trei ani, o mașină cu un nivel de poluare mai mic de Euro 5. Înainte, restricția viza mașinile cu normă de poluare de până la Euro 4.
În plus, a fost modificat şi procentul de finanțare acordat în cadrul programului Rabla Local.
Pentru a face programul mai atractiv pentru primării, procentul de finanțare acordat în cadrul programului a fost modificat astfel: 80% de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) și 20% de la primărie.
Transpus în lei, ținând cont că stimulentul e în valoare de 3.000 de lei - 2.400 lei de la AFM și 600 de lei de la primărie.
Etapele programului Rabla Local
Înainte, stimulentul pentru casarea unei mașini vechi trebuia acoperit în mod egal de primării și de autoritățile pentru mediu.
Totodată, a fost introdusă noțiunea de contribuție proprie a primăriilor, pentru a fi evidențiată suma acordată persoanelor fizice de către acestea.
De asemenea, ordinul detaliază etapele programului și obligațiile pe care le au cei ce vor să obțină cei 3.000 de lei pentru casarea unei mașini vechi, astfel încât acestea să fie mai clare pentru persoanele fizice.
Concret, pentru a participa în cadrul programului Rabla Local, solicitantul de finanțare are următoarele obligații:
- să se asigure că primăria în raza căreia își are domiciliul și unde este înregistrat autovehiculul uzat participă în cadrul programului, prin consultarea paginii de internet a AFM;