Intre Bucuresti si Azuga sunt amplasate 21 de puncte de monitorizare a traficului rutier. Dintre acestea, doar opt functioneaza simultan, punctele de observare fiind alese, zilnic, de calculator.
In urma cu doua luni, la 12 decembrie 2005, in prezenta ministrului Administratiei si
Internelor Vasile Blaga era lansat in premiera nationala sistemul de supraveghere video a Drumului National 1, intre Bucuresti si Azuga.
In total, 21 de puncte de observare, amplasate pe o distanta
de 136 de kilo
metri.
La inaugurare, ministrul spunea ca "scopul acestui
proiect este reducerea riscului rutier pe tronsoanele interurbane ale drumurilor nationale europene, unde se inregistreaza majoritatea accidentelor grave si a victimelor evenimentelor rutiere".
IMPARTEALA. Dupa doua luni se poate spune ca sistemul, care a costat 2,83 de milioane de euro, bani asigurati de Comunitatea Europeana in cadrul unui program Phare, si-a atins scopul. Supravegherea portiunii de drum dintre Bucuresti si Azuga se realizeaza in 21 de puncte amplasate pe o distanta de 136 de kilometri, deci in medie cate una la circa sapte kilometri. Un lucru cunoscut de foarte putina lume este ca din acestea functioneaza simultan doar opt, care sunt alese intamplator in fiecare zi. E imposibil de aflat camerele "in uz", pentru ca sunt alese de calculator, aleator. Intreg sistemul este impartit in trei subsisteme independente, coordonate prin cate un dispecerat: primul, amplasat la Academia de Politie, al doilea, la Barcanesti si ultimul, la Sinaia. Dupa doua luni de la lansare, bilantul arata ca soferii s-au "cumintit", apasa mai incet pedala de acceleratie si, in general, sunt mult mai prudenti in trafic. Surse din cadrul Politiei romane ne-au declarat ca noile radare (camere de luat vederi) nu-i pot detecta decat pe vitezomanii care se afla strict in campul vizual al acestora, la circa 200 de metri in linie dreapta.
Seful Serviciului de Siguranta a Circulatiei din cadrul Politiei Rutiere, comisarul Carol Varna, aprecia ca "sistemul de supraveghere video a traficului rutier a transformat DN1 in cel mai sigur tronson de drum din Romania". Ca dovada in sprijinul afirmatiilor sale sunt statisticile care arata ca riscul de producere a unor accidente grave pe portiunea supravegheata a DN1 a scazut aproape de zero.
|
Itinerarul Bucuresti -Azuga
|
PRIMA MODIFICARE. Cu toate ca statisticile Politiei aratau ca, in urma introducerii noului sistem, fluenta traficului nu a avut de suferit, ci, dimpotriva, a inregistrat valori mai bune, conducatorii auto sunt de alta parere. Ei spun ca, din cauza camerelor de luat vederi, timpul necesar parcurgerii distantei dintre Bucuresti si Ploiesti a crescut cu o jumatate de ora, si chiar cu 45 de minute. Inspectoratul General al Politiei Romane anunta in urma cu cateva zile ca a fost marita limita de viteza impusa autoturismelor care circula pe tronsonul Bucuresti Brasov de la 50 la 70 de kilometri la ora. Noua reglementare este semnalizata prin indicatoare amplasate pe acelasi suport cu indicatoarele "Intrare in localitate". Cresterea limitei de viteza nu se aplica insa in localitatea Posada si pe sectorul de drum din zona localitatii Timisul de Sus, unde din cauza structurii geometrice a drumului s-au pastrat restrictiile de circulatie.
Conform politistilor, limita de viteza a fost marita pentru a imbunatati fluenta circulatiei pe DN1. Pentru celelalte categorii de vehicule, viteza ramane neschimbata, respectiv 50 de kilometri la ora. Aceasta masura a fost luata, in conformitate cu prevederile articolului 155 din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, cu acordul Directiei Politiei Rutiere.
|
1. Baneasa, Aerogarii, stalp consola, stanga, intersectia Antena 1, aeroport Baneasa, Ion Ionescu de la Brad. - Km 9
2. INMH, stalp consola, stanga, la 50 de metri de intrarea la INMH. - Km 9
3. INMH, stalp consola, dreapta, la 50 de metri de intrarea la INMH. - Km 9
4. Academia de Politie, stalp simplu, 10 metri pe Erou Iancu Nicolae, in scuar. - Km 10,4
5. Academia de Politie, stalp consola, colt dreapta, pe DN1, cu 25 de metri inainte de intersectia Gradina Zoologica. - Km 10,5
6. LUKOIL Otopeni, stalp consola, partea stanga, la circa 1.000 de metri dupa coborarea podului de la centura. - Km 15
7. AGIP Otopeni, portal 24, la breteaua de intrare in Aeroportul Otopeni. - Km 19
8. Balotesti, pasarela existenta, in dreptul drumului spre centrul comunei Balotesti. - Km 21,8
9. Tancabesti, in dreptul statiei particulare de benzina. - Km 30,3
10. Ciolpani, pasarela existenta, in dreptul statiei Petrom. - Km 35,8
11. Puchenii Mari, pasarela existenta, la iesirea din comuna - Km 46,9
12. Barcanesti, pasarela existenta, in dreptul Postului de Politie - Km 52,8
13. Barcanesti, portal 19 metri, la raspantia cu drumul de centura, intrarea in Ploiesti. - Km 59
14. DN1 A Rompetrol, stalp consola, stanga, pe varianta DN1, in dreptul intersectiei cu DN1 A spre Buftea (pe centura Ploiestiului). - Km 60,4
15. METRO Ploiesti, stalp simplu, in scuarul sensului giratoriu de la Metro Ploiesti. - Km 64
16. Posada, stalp simplu stanga si dreapta, cu 200 de metri inaintea stalpului Administratiei Nationale a Drumurilor. - Km 114,5
17. Sinaia, stalp consola, dreapta, la intersectia cu
DN 7 Targoviste. - Km 124,5
18. Sinaia, portal 17 metri, la 100 de metri de intersectia cu DN Targoviste, in dreptul primelor hale MEFIN. - Km 124,6
19. Sinaia, bd. Ferdinand, stalp consola, iesire Sinaia, intersectia cu varianta spre gara. - Km 126
20. Busteni, stalp consola, dreapta, bd. Marasesti, in dreptul drumului spre Gura Diham. - Km 131,8
21. Azuga, stalp simplu, dreapta, in dreptul caii ferate. - Km 136,8
Distantele sunt raportate la Km 0, Bucuresti - Universitate
|
RADARELE POT FI DETECTATE PRIN SATELIT
|
Inventivi din fire, soferii romani au incercat sa pacaleasca sistemul cu diferite trucuri. Politistii spun insa ca nu exista nici o modalitate prin care camerele de supraveghere sa fie pacalite. Mai mult, daca o camera de supraveghere observa in trafic o masina care are modificari la numerele de inmatriculare (folie de plastic aplicata pe numar, vopsea sau alte asemenea mijloace), dispecerul transmite imediat semnalmentele masinii primului echipaj de politie, iar soferul respectiv este oprit si luat la intrebari. Nici anti-radarele folosite de soferi nu au capacitatea de a detecta unde sunt amplasate camerele de supraveghere. Singurele dispozitive capabile sa arate soferilor unde se afla noile radare sunt sistemele de navigatie prin satelit (Global Position Sistem-GPS), disponibile acum si in Romania. Pentru un astfel de aparat, insa, conducatorii auto trebuie sa scoata din buzunar in jur de 450 de euro. Sistemul de navigatie memoreaza harta rutiera a Romaniei si are implementate pe afisaj atat semnele de circulatie, cat si limita de viteza legala pentru fiecare din drumurile afisate. Atunci cand masina se apropie de o camera de supraveghere a traficului, aplicatia emite un semnal de avertizare atentionand in timp util soferul sa reduca viteza de deplasare.
|