Granita gestionata de Politia de Frontiera Constanta este una dintre cele mai grele, in acceptiunea specialistilor. Asta pentru ca porturile au si rol de gazda a infractionalitatii de mare amploare: traficul de droguri, traficul de persoane, contrabanda, braconajul si chiar terorismul.
Granita gestionata de Politia de Frontiera Constanta este una dintre cele mai grele, in acceptiunea specialistilor. Asta pentru ca porturile au si rol de gazda a infractionalitatii de mare amploare: traficul de droguri, traficul de persoane, contrabanda, braconajul si chiar terorismul. Cu toate acestea, Uniunea Europeana, prin comisiile sale de experti, au conchis ca frontiera sa externa maritima Marea Neagra este una sigura. Constienti fiind de rolul frontierei maritime pentru siguranta nationala, mai ales in contextul aderarii, autoritatile au inteles ca fara investitii majore de capital uman si logistica nu se poate realiza securizare eficienta. Tacand si facand! Asa au reusit sa ne surprinda managerii Inspectoratului Politiei de Frontiera a Judetului Constanta. Dupa ce s-a actionat ferm in combaterea coruptiei din propria-i institutie, sefii IPFJ Constanta au completat posturile libere, au investit in perfectionarea politistilor si au facut eforturi disperate pentru modernizarea tehnicii specifice. Insa structurile de crima organizata nu au predat armele si incearca sa se adapteze, astfel ca lupta continua. "Ochiul". "In cazul Romaniei, dezvoltarea unui sistem de supraveghere a frontierei si a coastei este foarte important pentru strategiile pe termen lung privind rutele transportului petrolier, cresterea fluxului de marfuri si implicit a traficului de nave in Marea Neagra si, nu in ultimul rand privind actiunile de contrabanda, de poluare pe mare si amenintarile terorismului", sintetizeaza comisarul-sef, Adi Toba, seful IPFJ Constanta, rolul frontierei maritime. In ultimul an, inspectoratul a fost inzestrat cu opt ambarcatiuni de supraveghere si control maritime, cu echipamente fixe si mobile de termoviziune, de comunicatii etc., logistica ce reprezinta un suport absolut necesar pentru indeplinirea activitatilor specifice, conform standardelor de securitate Schengen. Mai mult, pentru ca "Big Brother" sa fie si mai eficient, in momentul de fata se deruleaza amplul proiect SCOMAR (Sistemul Integrat de Observare-Supraveghere si Control al Traficului la Marea Neagra), in parteneriat cu Franta si cu Spania. Seful IPFJ Constanta, comisarul-sef, Adi Toba, spune ca sistemul SCOMAR este proiectat pentru a asigura monitorizarea permanenta a tarmului romanesc al Marii Negre, prin folosirea radarelor fixe si a echipamentelor optoelectronice, nave maritime, elicoptere, precum si alte mijloace tehnice. Traficantii. Pentru filierele de trafic de persoane, porturile sunt, vrand-nevrand, ade-varate porti. Este suficienta cea mai mica "intredeschidere" a acestor porti pentru ca traficantii sa profite. Au fost identificate cinci retele, din care trei actionau pe relatia Spania si Turcia, cu zona de racolare Mangalia, Negru-Voda si Ostrov, o retea care actiona pe relatia Turcia, cu zona de racolare Constanta si Ploiesti, si o alta retea care actiona pe relatia Olanda, cu zona de racolare Constanta si Navodari.
Utilitate
|
"Dezvoltarea unui sistem de supraveghere a frontierei si a coastei este foarte important pentru strategiile pe termen lung privind rutele transportului petrolier, cresterea traficului de nave in Marea Neagra si, nu in ultimul rand, privind actiunile de poluare pe mare si amenintarile terorismului"
|
Citește pe Antena3.ro