Potrivit directorului Serviciului pentru Siguranţa Navigaţiei din cadrul Căpităniei Drobeta Turnu Severin, Marinică Genovu, şlepul sub pavilion românesc venea din Serbia şi se îndrepta spre Portul Constanţa, iar la un moment dat s-a izbit de un banc de nisip, pe malul drept al Dunării, în zona localităţii Batoţi.
"Condiţiile meteorologice au dus la o eroare de pilotaj, şlepul a părăsit şenalul navigabil şi s-a izbit de un banc de nisip pe direcţia kilometrului fluvial 901, pe malul drept al Dunării", a spus Marinică Genovu.
Conform sursei citate, şlepul, care este încărcat cu 900 de tone de porumb, nu poate fi recuperat deocamdată din cauza debitelor scăzute ale fluviului.
Membrii echipajului, precum şi încărcătura se află în siguranţă, a precizat Marinică Genovu.
Cauza cea mai probabilă a producerii incidentului ar putea fi o confuzie a geamandurii roşii care delimitează şenalul navigabil de malul sârbesc cu geamandura verde care delimitează şenalul navigabil de malul românesc.
În urma incidentului, navigaţia pe Dunăre nu este afectată.
În prezent, specialiştii aşteaptă ca debitele Dunării să crească, potrivit prognozelor meteorologice de săptămâna viitoare, astfel încât şlepul să poată să îşi reia deplasarea.
După creşterea debitelor, pentru readucerea şlepului pe şenalul navigabil va fi nevoie de intervenţia unei nave de mare tonaj.