x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Spaţiul aerian al României, FORŢAT zilnic de aparate de zbor NEIDENTIFICATE! Cine a făcut această declaraţie

Spaţiul aerian al României, FORŢAT zilnic de aparate de zbor NEIDENTIFICATE! Cine a făcut această declaraţie

31 Iul 2013   •   12:42
Spaţiul aerian al României, FORŢAT zilnic de aparate de zbor NEIDENTIFICATE! Cine a făcut această declaraţie

Ministrul Apărării Naţionale, Mircea Duşa, a motivat miercuri, la Piteşti, necesitatea dotării armatei române cu avioane militare afirmând că zilnic spaţiul aerian al ţării este forţat de avioane care nu sunt identificate sau care nu au aprobare de survol.

"Realizarea acestei capabilităţi trebuie să o şi justific. Este foarte necesar pentru că zilnic spaţiul aerian al ţării este forţat - probabil nu ar trebui să spun acest lucru - de avioane care nu sunt identificate sau care nu au aprobare de survol. În acel moment trebuie să ridicăm în aer avioanele de vânătoare, să facem procedurile de somare pentru ca acele avioane să iasă din spaţiul aerian al ţării, lucruri care se întâmplă destul de des şi noi folosim MIG-urile care ne sunt în dotare. Ieri noapte s-a întâmplat ultima dată, dar nu pot oferi detalii, am oferit-o ca ştire pentru a exemplifica faptul că avem nevoie de aviaţia de vânătoare pentru că prima misiune a acestei capabilităţi este de a asigura siguranţa spaţiului aerian al ţării", a declarat Duşa, potrivit Agerpres.

Ministrul a detaliat costurile achiziţiei de avioane F16, arătând că acestea nu sunt unele vechi.

"Achiziţia avioanelor F16 şi înzestrarea armatei cu acestea s-a aprobat, este o capabilitate care trebuie realizată. Noi avem în doare avioanele de tip MIG care-şi consumă resursa de zbor în 2017, aşadar până atunci trebuie să creăm această capabilitate. Am văzut multe dezbateri în presă referitoare la faptul că noi cumpărăm avioane vechi. Un avion care are motoare noi, armament nou, sistem electronic de zbor nou este un avion nou. Când vorbim de această capabilitate pentru care se alocă banii, nu vorbim doar de achiziţia avioanelor. Vorbim de motoarele noi, de motoarele de rezervă care trebuie să existe la Statul Major, vorbim de pregătirea personalului, care nu se realizează într-o zi, e vorba de piloţi şi de personalul tehnic, vorbim de modernizarea aeroporturilor unde operează aceste avioane, nu pe orice pistă poate decola sau ateriza acest tip de avion. (...) Costul cel mai mare îl are armamentul cu care trebuie dotat acest avion, e vorba de muniţie şi de rachetele de trei tipuri care să asigure cele trei tipuri de misiuni: misiunea de supraveghere a spaţiului aerian al ţării, misiunea de atac aer-aer şi misiunea de atac aer-sol", a mai spus Mircea Duşa.


×