x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Speed Taxi se delimitează de incidentul cu tânăra atacată de un taximetrist: "Avertizăm clienții în legătură cu..."

Speed Taxi se delimitează de incidentul cu tânăra atacată de un taximetrist: "Avertizăm clienții în legătură cu..."

13 Mar 2015   •   17:10
Speed Taxi se delimitează de incidentul cu tânăra atacată de un taximetrist: "Avertizăm clienții în legătură cu..."

Speed Taxi isi atentioneaza clientii, sa aiba grija in ce masina de taxi se urca fiindca exista companii care functioneaza cu sigle asemanatoare si folosesc denumiri apropiate fonetic. Situatia creeaza de foarte multe ori confuzie in piata.

Folosirea serviciilor acestor taximetristi se dovedeste in unele cazuri a fi periculoasa, asa cum s-a intamplat si in cazul incidentului de la final de februarie, cand o tanara a fost agresata de catre soferul unei masini ce afisa o sigla foarte asemanatoare cea a Speed Taxi, desi era vorba de un sofer al societatii Sprinter Taxi.

"Atragem atentia, pe viitor, tuturor consumatorilor de taxi, ca aceasta societate, SPRINTER TAXI, nu este marca inregistrata, cererea acesteia de inregistrare fiindu-i respinsa de Oficiul de Stat al Inventiilor si Marcilor (OSIM) in data de 17.12.2014, prin Decizia 4481.
Lipsa marcii inregistrate este o conditie obligatorie in vederea autorizarii SPRINTER TAXI ca dispecerat, conform art. 23, lit. g) din Anexa 1 la HCGMB 178/2008, privind Regulamentul Cadru de aplicare a Legii 38/2003, privind transportul in regim de taxi si inchiriere. 
In acest sens, autoritatile publice locale au fost sesizate la data de 10.03.2015, prin Adresa nr. 1315328, asupra neindeplinirii conditiilor legale de functionare si avizare prevazute in Legea 38/2003, M, privind transportul in regim de taxi si inchiriere, urmand in acest sens, sa se dispuna masurile necesare dictate de legile in vigoare, respectiv solicitam retragerea autorizatiei de dispecerat taxi a societatii SPRINTER TAXI BUCURESTI SRL. Din declaratia victimei reiese faptul ca aceasta a luat un taxi din zona Unirii-Bariera Selari, taxi care din informatiile noastre apartine Dispeceratului Sprinter Taxi, iar autoturismul era inmatriculat in judetul Ilfov. Facem precizarea ca Legea 38/2003,M, prevede expres obligatiile transportatorilor autorizati la Art.18 lit.(b) “In raport cu localitatea de autorizare, transportatorul autorizat poate executa transportul in regim de taxi in urmatoarele situatii: (…) (b) ocazional, intre localitatea de autorizare si alte localitati sau puncte de interes, numai la cererea expresa a clientului, cu acordul taximetristului, avand obligatia revenirii in localitatea de autorizare dupa executarea cursei;

In concluzie, un autoturism taxi inmatriculat in judetulI lfov si care detine o autorizatie eliberata de o localitate din judetul Ilfov nu are voie sa stationeze in Bucuresti in statiile de imbarcare clienti pentru a prelua clienti de aici si a-i transporta la diverse adrese din Bucuresti. Acest autoturism inmatriculat si autorizat de jud.Ilfov are voie sa desfasoare servicii de taximetrie numai in judetul Ilfov, conform legii.

In continuare ne sfatuim clientii sa fie atenti si sa se asigure de insemnele obligatorii pe care le pot identifice inainte de a se urca intr-o masina de taxi luata in special fara comanda prin dispecerat.
Acestea sunt:
-    sigla firmei pe care sa fie clar identificat numele Speed Taxi;
-    indicativ, tarif;
-    in interiorul masinii, trebuie sa fie vizibil ecusonul soferului cu datele de identificare;
-    autorizatia embosata de culoare rosie aplicata pe portiera care cuprinde: numar autorizatie, data de expirare si numarul de inmatriculare. Subliniem faptul ca masinile arondate judetului Ilfov vor prezenta autorizatia de culoare galbena. Speed Taxi dispecerizeaza doar masini care sunt arondate in Bucuresti (care au autorizatie embosata de culoare rosie).

Speed Taxi isi încurajeaza sistematic toti clientii sa i se adreseze in mod direct si imediat asupra tuturor chestiunilor sau intamplarilor de orice natura, mai ales cele ce au sau pot avea un potential de lezare asupra fizicului, psihicului sau moralului calatorilor nostri, atat prin numerele de telefon ale dispeceratului nostru, cat si prin rubrica de Reclamatii, existent pe site-ul oficial. Aceasta forma de adresare initiala – prin sesizare sau reclamatie – este privita in mod serios si ca o procedura prealabila oricarui demers public ulterior",
se arată în comunicat.

×