"Avionul groazei" zace "expus" långå pista Aeroportului Otopeni
La aproape o lună de la accidentul aviatic petrecut în penultima zi a lui 2007, aeronava în cauză, cu aripa stângă prăbuşită, zace chiar lângă pistă. O imagine înspăimântătoare pentru pasagerii care vin sau pleacă de pe Aeroportul Otopeni. Deşi imediat după incident avionul a fost sigilat pentru anchetă, aparatul de zbor putea fi ridicat până azi de la data de 12 ianuarie 2008, când s-au încheiat primele cercetări.
La aproape o lună de la accidentul aviatic petrecut în penultima zi a lui 2007, aeronava în cauză, cu aripa stângă prăbuşită, zace chiar lângă pistă. O imagine înspăimântătoare pentru pasagerii care vin sau pleacă de pe Aeroportul Otopeni. Deşi imediat după incident avionul a fost sigilat pentru anchetă, aparatul de zbor putea fi ridicat până azi de la data de 12 ianuarie 2008, când s-au încheiat primele cercetări.
A trecut aproape o lună de la accidentul aviatic petrecut în penultima zi a lui 2007. Aeronava în cauză zace şi acum pe aripa stângă, în vecinătatea pistei. Pentru cei care vin sau pleacă de pe Otopeni imaginea cu avionul într-o rână este dezolantă.
Deşi imediat după incident aparatul a fost sigilat pentru anchetă, de la 12 ianuarie 2008, când s-au încheiat cercetările preliminare, compania TAROM era liberă să ridice avionul. Fireşte că acest lucru nu s-a întâmplat nici până astăzi.
ACUZE. Incidentul petrecut la 30 decembrie 2007 pe Aeroportul "Henri Coandă" din Capitală, când un avion Boeing 737, cu 117 pasageri la bord, s-a lovit de o maşină aflată pe pistă, a stârnit numeroase controverse. Părţile implicate s-au acuzat reciproc, vina fiind pasată dintr-o ogradă în alta. Ca de obicei, s-a discutat mult şi s-au făcut puţine. Printre atâtea neînţelegeri şi acuze, se pare că toată lumea a uitat cu desăvârşire de "mărul discordiei": avionul. Ca dovadă că, la o lună după incident, nimeni din conducerea companiei TAROM sau a aeroportului nu s-a sinchisit să ridice de pe spaţiul verde din apropierea pistei aeronava implicată în accident. Imaginea aparatului de zbor prăbuşit, cu aripa stângă distrusă, "expus" şi acum ca la muzeu, nu-i prea încântă pe cei care au mai zburat de pe Otopeni. O parte din ei s-a plâns de faptul că nu e tocmai bine să te ridici la mii de metri înălţime având în memorie imaginea unui avion lovit. "Nu este foarte plăcut ca înainte de decolare, uitându-te pe geam, să vezi pe gazonul din apropierea pistei un avion prăbuşit. Credeţi-mă că nu prea îţi mai arde să te ridici la mii de metri înălţime, mai ales având în faţă o astfel de privelişte. Dacă mai ai şi teamă de zbor, atunci imaginea este de-a dreptul înfricoşătoare!".
TIPIC ROMÂNEŞTE! După ce ne-am deplasat la locul faptei şi ne-am convins cu ochii noştri că "avionul groazei" este neclintit, am încercat să aflăm un punct de vedere oficial din partea celor implicaţi. Aveam să primim câteva răspunsuri, ce-i drept, destul de evazive, fiecare "pre limba" şi în interesul lui. Din moment ce aeronava zace în "ograda" Otopeniului, ni s-a părut firesc ca prima dată să-l contactăm pe Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al aeroportului. "Nu ştiu, că nu ţine de noi. Da, este la Otopeni, dar avionul nu este al nostru. Dacă s-ar fi putut lua mai devreme, cu siguranţă s-ar fi ridicat mai devreme. Tot ce ştiu e că de vreo 4-5 zile cei din conducerea TAROM au contactat o firmă specializată în astfel de probleme. Acţiunile de acest gen trebuie pregătite din timp, deoarece pe noi ne interesează şi protejarea mediului. De ieri s-au început lucrările pentru ridicarea lui".
În schimb, Mădălin Tudor, purtătorul de cuvânt al companiei TAROM ne-a răspuns la întrebare cu o altă întrebare. Şi anume "pe cine deranjează avionul?". Ba chiar s-a arătat uimit că o astfel de privelişte, "încântătoare", de altfel, ar putea să-i sperie pe cei care au mai zburat de pe Otopeni. "Aeronava nu a fost ridicată, deoarece a fost sigilată pentru ancheta declanşată de Ministerul Transporturilor. Au fost declanşate lucrările şi în următoarele zile o să-l luăm".
NEPÅSARE. După răspunsul primit din partea domnului Tudor, pentru a afla data corectă la care a fost sigilat, respectiv desigilat avionul, l-am contactat chiar pe Alexandru Ciucă, preşedintele Comisiei de Anchetă. Răspunsul acestuia avea să lămurească multe necunoscute ale ecuaţiei. Aşa aveam să descoperim că, într-adevăr, conform procedurilor legale, aeronava fusese sigilată imediat după incident. Însă, după ce comisia şi-a luat probele de care avea nevoie în vederea cercetării, la data de 12 ianuarie 2008, aparatul a fost desigilat. Ceea ce înseamnă că în orice moment compania avea libertatea să-şi ridice aparatul, devenit între timp sperietoare pentru cei care decolau sau aterizau pe şi de pe Otopeni. Lucru care nu s-a întâmplat. Aşa că, la un simplu calcul, TAROM a lăsat să treacă două săptămâni până să decidă dacă este înţelept sau nu să clintească aparatul prăbuşit.
De ieri, chipurile, au început ostilităţile. Dar, tot din informaţiile interlocutorilor noştri, se pare că până la finalizarea operaţiunii vor mai trece zile bune. În speranţa că nu ne vom mai "bucura" multă vreme de o astfel de imagine, nu ne rămâne decât să vă atenţionăm: "Sperietoare la sol!".
"SE LUCREAZÅ". În jurul aparatului de zbor Boeing 737 (dreapta) se fac de zor pregătiri pentru ridicarea sa şi deplasarea într-un hangar unde să fie continuate cercetările |
Citește pe Antena3.ro