Parlamentul European a aprobat ieri la Strasbourg acordul stabilit cu Consiliul, in a doua lectură, in ceea ce priveşte noua Strategie comunitară pentru mediul marin.
Parlamentul European a aprobat ieri la Strasbourg acordul stabilit cu Consiliul, in a doua lectură, in ceea ce priveşte noua Strategie comunitară pentru mediul marin.
Documentul prevede că statele membre ale Uniunii Europene vor trebui să ia măsuri ca pănă in 2020 să asigure o stare ecologică bună a apelor lor marine. Strategiile ţărilor vor trebui să fie dezvoltate, astfel incăt să protejeze mediul marin, să prevină orice deteriorare de natură ecologică şi să restaureze ecosistemele marine afectate de diverşi factori externi. Directiva aprobată ieri la Strasbourg stabileşte pentru prima dată o politică integrată pentru protecţia mediului marin. Această politică urmăreşte asigurarea protejării şi conservării mediului marin, prevenirea şi eliminarea progresivă a poluării din mediul marin, pentru a garanta că nu mai există nici un impact sau risc semnificativ pentru biodiversitatea marină, ecosistemele marine, sănătatea umană sau utilizările legitime ale mării, şi limitarea activităţilor din mediul marin la niveluri durabile, care să nu compromită nici utilizările şi activităţile generaţiilor viitoare, nici capacitatea ecosistemelor marine de a reacţiona la modificările produse de natură sau de oameni. Raportorul Marie-Noëlle Lienemann (parlamentar francez, membru al PSE) a salutat faptul că mulţumită Parlamentului European obiectivele şi prevederile directivei sunt direct aplicabile. Statele membre vor fi obligate ca pănă cel mai tărziu in 2020 să ia măsurile necesare pentru a-şi proteja teritoriile marine pe care le deţin.
DEGRADAREA MÃ...RII NEGRE. Europarlamentarul romăn Daciana Sărbu a atras atenţia la inceputul acestei săptămăni, in plenul Parlamentului European, asupra degradării apelor Mării Negre, in contextul ultimelor accidente care au avut loc in această zonă. "Poluarea cu petrol şi sulf a Mării Negre şi a Mării Azov, ce s-a produs recent din cauza unei furtuni şi care a dus la scufundarea mai multor nave comerciale, va afecta Marea Neagră cel puţin zece ani. Dezastrul s-a produs din cauza unei deficienţe de sistem, intrucăt navele erau destinate navigaţiei fluviale, şi nu maritime, fapt care evidenţiază lipsa eforturilor de prevenire şi protejare a mediului marin", a spus Daciana Sărbu in plenul forului european. Sărbu a precizat că "acest grav accident ingreunează procesul de ameliorare ecologică a acestor ape, deja clasificate printre spaţiile maritime cele mai poluate din lume. Potrivit europarlamentarului social-democrat, membru al Comisiei de mediu al PE, degradarea apelor Mării Negre afectează atăt sănătatea publică, căt şi biodiversitatea marină, fiind nevoie de eforturi considerabile pentru recuperarea integrităţii ecosistemului Mării Negre.
INTERVENŢIE. "Transportul maritim cu incărcătură periculoasă trebuie să respecte exigenţele convenţiilor internaţionale şi să asigure un minim de securitate pentru a preveni aceste accidente dezastruoase care aduc prejudicii semnificative atăt vieţii marine, căt şi vieţii omeneşti", a spus Daciana Sărbu. Intervenţia europarlamentarului PSD a avut loc in timpul dezbaterii in plenul Parlamentului European a raportului Lienemann, care vizează o "strategie privind mediul marin". In acest context, Daciana Sărbu şi-a exprimat speranţa că, prin directiva aferentă acest raport, se va asigura o mai bună protejare a mediului marin al Uniunii Europene.
Documentul prevede că statele membre ale Uniunii Europene vor trebui să ia măsuri ca pănă in 2020 să asigure o stare ecologică bună a apelor lor marine. Strategiile ţărilor vor trebui să fie dezvoltate, astfel incăt să protejeze mediul marin, să prevină orice deteriorare de natură ecologică şi să restaureze ecosistemele marine afectate de diverşi factori externi. Directiva aprobată ieri la Strasbourg stabileşte pentru prima dată o politică integrată pentru protecţia mediului marin. Această politică urmăreşte asigurarea protejării şi conservării mediului marin, prevenirea şi eliminarea progresivă a poluării din mediul marin, pentru a garanta că nu mai există nici un impact sau risc semnificativ pentru biodiversitatea marină, ecosistemele marine, sănătatea umană sau utilizările legitime ale mării, şi limitarea activităţilor din mediul marin la niveluri durabile, care să nu compromită nici utilizările şi activităţile generaţiilor viitoare, nici capacitatea ecosistemelor marine de a reacţiona la modificările produse de natură sau de oameni. Raportorul Marie-Noëlle Lienemann (parlamentar francez, membru al PSE) a salutat faptul că mulţumită Parlamentului European obiectivele şi prevederile directivei sunt direct aplicabile. Statele membre vor fi obligate ca pănă cel mai tărziu in 2020 să ia măsurile necesare pentru a-şi proteja teritoriile marine pe care le deţin.
DEGRADAREA MÃ...RII NEGRE. Europarlamentarul romăn Daciana Sărbu a atras atenţia la inceputul acestei săptămăni, in plenul Parlamentului European, asupra degradării apelor Mării Negre, in contextul ultimelor accidente care au avut loc in această zonă. "Poluarea cu petrol şi sulf a Mării Negre şi a Mării Azov, ce s-a produs recent din cauza unei furtuni şi care a dus la scufundarea mai multor nave comerciale, va afecta Marea Neagră cel puţin zece ani. Dezastrul s-a produs din cauza unei deficienţe de sistem, intrucăt navele erau destinate navigaţiei fluviale, şi nu maritime, fapt care evidenţiază lipsa eforturilor de prevenire şi protejare a mediului marin", a spus Daciana Sărbu in plenul forului european. Sărbu a precizat că "acest grav accident ingreunează procesul de ameliorare ecologică a acestor ape, deja clasificate printre spaţiile maritime cele mai poluate din lume. Potrivit europarlamentarului social-democrat, membru al Comisiei de mediu al PE, degradarea apelor Mării Negre afectează atăt sănătatea publică, căt şi biodiversitatea marină, fiind nevoie de eforturi considerabile pentru recuperarea integrităţii ecosistemului Mării Negre.
INTERVENŢIE. "Transportul maritim cu incărcătură periculoasă trebuie să respecte exigenţele convenţiilor internaţionale şi să asigure un minim de securitate pentru a preveni aceste accidente dezastruoase care aduc prejudicii semnificative atăt vieţii marine, căt şi vieţii omeneşti", a spus Daciana Sărbu. Intervenţia europarlamentarului PSD a avut loc in timpul dezbaterii in plenul Parlamentului European a raportului Lienemann, care vizează o "strategie privind mediul marin". In acest context, Daciana Sărbu şi-a exprimat speranţa că, prin directiva aferentă acest raport, se va asigura o mai bună protejare a mediului marin al Uniunii Europene.
Citește pe Antena3.ro