x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Studiu: 90% dintre români își doresc ca echipamentele defecte să fie reparate în unități de service autorizat

Studiu: 90% dintre români își doresc ca echipamentele defecte să fie reparate în unități de service autorizat

08 Apr 2015   •   18:05
Studiu: 90% dintre români își doresc ca echipamentele defecte să fie reparate în unități de service autorizat

Consumatorul român consideră mai importante durata de reparație a echipamentelor defecte, prețul și statutul service-ului decât recomandările prietenilor sau familiei atunci când apelează la un service autorizat, dar nu le exclud nici pe acestea. Tot mai puțini români folosesc serviciile depanatorilor de cartier sau ale „meșterilor pricepuți“, potrivit unui nou studiu de piață.

Astfel, pentru 85% dintre consumatorii români este foarte important ca produsul lor să fie reparat cât mai repede, însă nu oriunde. Aproape 90% dintre români își doresc ca echipamentele defecte să fie reparate în unități de service autorizat, calitatea serviciilor oferite având prioritate în preferințele acestora în raport cu prețul, potrivit aceluiași studiu. Acest lucru scoate în evidență o schimbare în comportamentul consumatorilor: spre deosebire de anii trecuți, în prezent, tot mai puțini români apelează la depanatorii de cartier sau la „meșterii pricepuți“ recomandați de prieteni. De asemenea, consumatorii știu concret ce să facă atunci când se defectează un produs: 75% dintre ei verifică valabilitatea garanției produsului, iar aproape 57% dintre consumatori sună direct la firma de service oferită la garanție.

Recomandările prietenilor și familiei cu privire la alegerea firmei de service sunt, de asemenea, importante pentru consumatori, peste 70% dintre aceștia având tendința de a le da curs.

Cercetarea a fost realizată în perioada 9 februarie – 4 martie, pe un eșantion de 1.000 de respondenți din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani de către compania de cercetare de piață Millward Brown, pentru compania Depanero.

×