Vă rugăm, încolonarea! Intrăm pe Andronache. Pe şoseaua aia, din Sectorul 2 de merge spre Voluntari, care s-a tot asfaltat fără asfaltatori. Pentru amatorii de senzaţii tari, Andronache e tocmai bună de înlocuit traseele de off-road, la care se adaugă traficul bară la bară şi două sensuri pe o singură bandă.
Vă rugăm, încolonarea! Intrăm pe Andronache. Pe şoseaua aia, din Sectorul 2 de merge spre Voluntari, care s-a tot asfaltat fără asfaltatori. Pentru amatorii de senzaţii tari, Andronache e tocmai bună de înlocuit traseele de off-road, la care se adaugă traficul bară la bară şi două sensuri pe o singură bandă.
Am intrat de cinci minute şi nu ne mişcăm. Vântul bate rece, manelele mă dor. Vin din spate, de la colegul de trafic greu. Stăm. Mai înaintăm un metru şi iar stăm. Ne mai consolăm la gândul că vom ajunge la capătul drumului la un moment dat, dacă nu ne opreşte vreun accident. Inima ne sare la fiecare bruscare a volanului făcută de cei de lângă noi. Coloana din stânga merge în sens invers. Sau stă în sens invers. Suntem atât de aproape unii de alţiiâ încât ne simţim respiraţiile-n ceafă. Şi, totuşi, n-o simţim mai rău decât "bieţii" muncitori de la Euroconstruct, aduşi cu arcanu’ la muncă după ultima amendă primită de firmă de la Primăria Sectorului 2. O sută de milioane de lei vechi şi promisiunea solemnă că vor fi urmăriţi şi amendaţi la fiecare mişcare greşită. Măcar aşa îi mai vedem şi noi la faţă pe asfaltatori...
Vezi să nu cazi!
Pe la jumătatea drumului ni se taie respiraţia: monotonia înaintării lente e ruptă de dubiţa de lângă noi. Nu mai are loc pe stânga şi cade zgomotos cu roţile din dreapta pe partea neasfaltată, la care se lucrează. Uf, a trecut şi asta! Din fericire, nu s-a întâmplat nimic grav. Doar puţină adrenalină şi înjurăturile aferente. Puţin mai în faţă, o altă privelişte ireală: o dubiţă albă proptită-ntr-o rână pe mijlocul şoselei, între partea asfaltată şi cea în lucru. Asta chiar a suferit! E mai greu de scos de-acolo, deci va contribui la blocarea traficului, ca şi cum s-ar fi mers prea bine până acolo. Dar noi suntem optimişti şi mergem înainte. Nici n-am putea să facem altceva, pentru că o oprire pe dreapta ar bloca ambele sensuri. Timpul trece greu şi foarte greu printre utilaje, muncitori şi praf. Da’ nu-i bai! Peste o oră scăpăm noi şi de Andronache...
Vizite şi amenzi
Lucrările de asfaltare au fost începute în iunie 2008 de una dintre firmele de casă ale preşedintelui Băsescu, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, care-a câştigat licitaţia organizată de Primăria Municipiului Bucureşti în timpul mandatului lui Videanu. Conform contractului, ar trebui să dureze şapte luni, cu finalizare la începutul lui 2009. După schimbarea conducerii PMB, noul primar general, Sorin Oprescu, a făcut o vizită pe şantierul din Andronache la jumătatea lunii august, spunând că ar fi preferabil să se scurteze durata de execuţie cu două luni, iar asfaltarea să se termine înainte de sfârşitul anului. Da’ ţi-ai găsit... În stilul caracteristic muncitorului român plin de zel, asfaltatorii de pe Andronache au fost foarte scumpi la vedere. Doar controalele primăriei de sector i-au adus înapoi, promiţând să-i ţină... Că, deh, amenzile mari şi dese-s cheia marilor succese. După amenda de 100 de milioane de lei vechi pe care firma de construcţii a primit-o la 8 septembrie de la inspectorii Primăriei Sectorului 2, asfaltul de pe Andronache se înmulţeşte văzând cu ochii. Şi când te gândeşti că amenda a fost dată pentru că inspectorii n-au găsit urmă de asfaltator… Şantierul era părăsit, nesemnalizat şi funcţiona fără să fie respectate măsurile de protecţie a populaţiei, punând în pericol deopotrivă circulaţia auto şi pietonii. Dar acum, cu inspectorii suflându-le-n ceafă, muncitorii de la Euroconstruct sunt mai zeloşi ca niciodată. Termina-s-ar mai repede!
SCHIMBĂRI RUTIERE - Maşinile UE, echipate cu lumini de zi
Din 2011, toate vehiculele comercializate în Uniunea Europeană vor fi echipate obligatoriu cu lumini de zi. Această măsură este pentru reducerea numărului de accidente.Decizia a fost anunţată ieri de Comisia Europeană, care speră ca decizia luată să reducă numărul de victime ale accidentelor rutiere cu până la 5% şi a ciocnirilor frontale cu cel puşin 15%. Luminile de zi diferă de farurile de noapte şi rămân aprinse cât timp motorul e în funcţiune. Legea privind obligativitatea luminilor de zi va intra în vigoare în februarie 2011 pentru vehiculele mici şi în august 2012 pentru autobuze şi camioane. Decizia a fost luată pe baza experienţei statelor scandinave, unde luminile de zi sunt obligatorii de mult timp. Experţii europeni consideră că noua lege va duce la creşterea preţului autovehiculelor cu până la 150 de euro, precum şi la o uşoară creştere a consumului de carburant. (Mara Răducanu)
INŢIATIVĂ JURNALUL - Indicatoare la Casa Presei
Semnalul de alarmă tras de ziarul nostru în legătură cu haosul din parcarea de la Casa Presei nu a rămas fără ecou. Potrivit Alinei Coman, şef în cadrul Administraţiei Străzilor din Primăria Capitalei, în proiectul de semnalizare a fost inclusă şi organizarea circulaţiei din faţa Casei Presei. Imobilul de la Casa Presei se întinde pe 23.000 mp, în care lucrează 3.000 de persoane, alţi 7.000 de oameni fiind zilnic în trecere. Cei mai mulţi şoferi motivează că habar nu au pe unde trebuie să circule şi că sunt total derutaţi de faptul că în zonă nu există nici un indicator rutier, nici o trecere de pietoni sau vreun limitator de viteză. (Mara Răducanu)PRO CETĂŢEAN - Scrie şi tu la "Trafic greu!"
De astăzi, noi îţi ascultăm problemele şi sancţionăm nedreptăţile.Nu mai suporţi traficul de coşmar; Te-au înnebunit blocajele rutiere;
Te sufocă maşinile; Semafoarele nu merg, iar vecinul de trafic te înjură de mama focului; Poliţistul din intersecţie te-a amendat pe nedrept; Ai fost martor la un accident cu urmări grave; Ţi s-a cerut fără ruşine şpagă; Ai văzut pe cineva cum aruncă chiştoace pe geamul maşinii; Sau pe cineva care a sărit la bătaie; Acum nu mai trebuie să taci.
Vorbeşte-ne cu încredere despre ce ţi s-a întîmplat în trafic la rubrica "Trafic greu!", la adresa traficgreu@jurnalul.ro sau prin poştă: Jurnalul Naţional – Piaţa Presei Libere nr. 1, Corp D, etaj 8, Sector 1, Bucureşti, pentru "Cetăţeanul în trafic"!
Citește pe Antena3.ro