Traficul rutier va fi restricţionat, de miercuri, la intersecţia dintre Calea Griviţei şi Bulevardul Nicolae Titulescu, la două benzi de circulaţie pe fiecare sens, pentru executarea unor lucrări de devieri de reţele de utilităţi în zona în care se construieşte pasajul Basarab.<
Traficul rutier va fi restricţionat, de miercuri, la intersecţia dintre Calea Griviţei şi Bulevardul Nicolae Titulescu, la două benzi de circulaţie pe fiecare sens, pentru executarea unor lucrări de devieri de reţele de utilităţi în zona în care se construieşte pasajul Basarab.
Autorităţile municipale anunţă că restricţiile de trafic vor fi în vigoare pentru o perioadă de 30 de zile.
"Conducătorii auto care tranzitează zona sunt rugaţi să respecte semnele de circulaţie şi indicaţiile echipajelor Poliţiei Rutiere", se arată într-un comunicat de marţi al Primăriei Capitalei.
Lucrările la pasajul Basarab au început noiembrie 2006, dată la care a fost întrerupt traficul rutier general şi cel al mijloacelor de transport în zona Gării Basarab, pe străzile Bulevardul Dinicu Golescu (pe tronsonul cuprins între strada Fluviului şi Şoseaua Orhideelor) şi Şoseaua Orhideelor (între Dinicu Golescu şi Calea Plevnei).
Afectaţi de restricţiile de circulaţie sunt locuitorii cartierelor Crângaşi şi Giuleşti, precum şi cei din Drumul Taberei şi Militari, culoarul de trafic Vasile Milea - Şoseaua Orhideelor - Podul Grant fiind una din cele două rute care asigură legătura directă între vestul şi nordul Capitalei.
Potrivit oficialilor municipali, restricţiile de circulaţie se vor menţine pe toată durata de execuţie a lucrărilor, în zonă fiind permis numai accesul riveranilor sau al mijloacelor de intervenţie ale poliţiei, salvării sau pompierilor.
Lucrările de construcţie afectează doar traficul rutier pe Şoseaua Orhideelor (între intersecţia cu Calea Plevnei şi Gara Basarab) şi Bulevardul Dinicu Golescu (între Gara Basarab şi Gara de Nord), nu şi circulaţia trenurilor.
Conform contractului încheiat între municipalitate şi consorţiul italo-spaniol Astaldi S.p.A - FCC Constuccion SA, durata de execuţie a pasajului este de doi ani şi patru luni (28 de luni), întreaga lucrare având termen de încheiere în martie 2009. Soluţia dată de arhitecţii firmei este diferită faţă de proiectul gândit de Institutul "Proiect Bucureşti", mai ieftină şi cu o durată de execuţie mai redusă.
Podul Basarab va prelua în jur de 5.000 de vehicule pe oră, în perioadele de vârf, construcţia pasajului rezolvând, potrivit specialiştilor municipali, situaţiile "conflictuale" de trafic de la sol. Vor fi descongestionate astfel zonele Calea Griviţei - Titulescu, Dinicu Golescu - Şoseaua Orhideelor, Calea Plevnei - Şoseaua Orhideelor - Calea Giuleşti şi Splaiul Independeţei - Şoseaua Grozăveşti.
Pasajul va avea o lungime de 1,9 kilometri, o lăţime maximă de 44,5 metri în zona staţiei de deasupra gării Basarab şi o lăţime de 25,5 metri pe restul pasajului. Distanţa minimă dintre clădirile din zonă şi pasaj va fi de cel puţin 14 metri. Valoarea estimată a investiţiei este de 471, 6 milioane de lei (inclusiv TVA), sumă redusă cu 130 de milioane de lei faţă de cea pusă la dispoziţie de municipalitate pentru realizarea pasajului, respectiv 606,2 milioane de lei (inclusiv TVA).
La podul rutier dintre Şoseaua Nicolae Titulescu şi Podul Grozăveşti lucrează peste o mie de oameni, potrivit constructorilor.
- Mediafax
Citește pe Antena3.ro