Orange a precizat că în acest caz a răspuns cu promptitudine solicitării autorităţilor, conform prevederilor legale. "Orange România furnizează informaţiile necesare autorităţilor abilitate, potrivit rolului unui operator mobil în astfel de situaţii de urgenţă. În cazul de faţă, Orange a răspuns cu promptitudine solicitărilor autorităţilor, în conformitate cu legile şi reglementările în vigoare", au declarat reprezentanţii Orange.
Reprezentanţii Vodafone au afirmat că reţeaua a funcţionat optim în zona accidentului, ceea ce a permis localizarea în momentul apelului la 112.
"Reţeaua Vodafone România a funcţionat optim în zona accidentului, ceea ce a permis utilizarea serviciilor de telefonie mobile la faţa locului şi efectuarea localizării în momentul apelului la 112. Potrivit prevederilor legale, sistemul unic pentru apeluri de urgenţă 112 este administrat de STS, care prelucrează datele primite de la operatorii de telefonie mobilă, în momentul iniţierii apelurilor. Aceste date sunt oferite ulterior de către autorităţi echipelor de intervenţie în situaţii de urgenţă", au transmis reprezentanţii Vodafone, care au adăugat că "operatorii de telefonie mobilă sunt obligaţi prin lege să asigure confidenţialitatea convorbirilor telefonice şi să nu ofere informaţii despre acestea".
Reprezentanţii Cosmote România au afirmat că, odată cu iniţierea fiecărui apel către Serviciul de Urgenţă 112, se transmite în mod automat şi informaţia de localizare primară.
"Compania noastră respectă prevederile legale conform cărora, odată cu iniţierea fiecărui apel către Serviciul de Urgenţă 112, se transmite în mod automat către SNUAU (Serviciul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă) informaţia de localizare primară. Aceasta este conformă cu obligaţiile legale care revin operatorului, specificate în autorizaţia generală emisa de ANCOM, precum şi în legislaţia privind organizarea şi funcţionarea sistemului 112", au declarat reprezentanţii companiei.