x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Transportatorii rutieri se oferă să le dea „meditații” politicienilor, pentru a nu distruge economia României

Transportatorii rutieri se oferă să le dea „meditații” politicienilor, pentru a nu distruge economia României

11 Ian 2019   •   12:32
Transportatorii rutieri se oferă să le dea „meditații” politicienilor, pentru a nu distruge economia României

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) cere implicarea politicienilor români în rezolvarea problemelor din Transporturi. Protestele din aceste zile, de la Bruxelles, nu vor rezolva ceea ce europarlamentarii, parlamentarii și membrii guvernului au greșit în ultimii zece ani, dar cei care vor să reprezinte în continuare România în UE ar trebui să găsească soluții concrete de negociere la nivel european, pentru a veni în sprijinul transportatorilor români. Ar trebui să se zbată pentru rezolvarea problemelor, pe toată durata mandatelor, nu doar să-și amintească de transportatori înainte de alegeri, când lansează discursuri politice.

 

“Ministrul Lucian Șova a avut agenda lui proprie, pe toată durata mandatului, iar atunci când a trebuit să dea un vot pe pachetul de mobilitate, în loc să dea un vot negativ, în interesul României, el s-a abținut de la vot, deși transportatorii i-au cerut, în mod expres, să dea un vot negativ. Protestul de la Bruxelles, din aceste zile, nu va rezolva nimic. Transportatorii români vor fi obligați să respecte noile reguli, care vor crește foarte mult costurile, fiind introduse multe cheltuieli în plus pentru cazarea și orele de odihnă suplimentare ale șoferilor. La noi durează până la 12 ore să te întorci cu un camion, de la graniță. Polonezii, care au votat pentru aceste modificări, sunt mult mai aproape de granițele vestice, deci le convine. În toți acești ani, toți reprezentanții României la Bruxelles au negociat în defavoarea noastră, iar la alegeri vin, de fiecare dată să spună că îi interesează problemele noastre. Le transmitem politicienilor să nu aibă impresia că-i vom mai vota, dacă nu fac ceva concret pentru a sprijini acest sector economic. Le oferim noi consiliere sau chiar „meditații”, dacă nu are cine să-i ajute să înțeleagă ce au de făcut”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

 

Parcul auto din România are peste 500.000 de utilaje, pentru transport de persoane, marfă, taxi, curierat, etc. Sectorul Transporturi rutiere aduce bugetului de stat circa 7% din PIB, anual. Falimentarea acestui sector este un pericol național, urmând să creeze probleme foarte mari economiei României, iar calculele arată că o scădere dramatică în Transporturi ar putea arunca România într-o criză economică fără precedent. În plus, România pierde anual echivalentul a 7% din PIB, prin menținerea transporturilor rutiere ilegale, pe care politicienii nu le-au eliminat, deși toți transportatorii rutieri autorizați au cerut, în ultimii ani, modificări legislative care să-i protejeze de concurența nelioală pe care o fac „pirații”.

 

Mai mult, ministrul Lucian Șova a fost ales și menținut în fruntea Ministerului Transporturilor tocmai pentru că a fost parlamentarul care în anul 2015 a introdus în legislație o modificare în favoarea pirateriei. Haosul creat de acest ministru pe piața transporturilor de persoane a-nceput încă din 2015, când a introdus sintagmele „în mod repetat” și în „în mod permanent” în legea 38/2003, astfel încât cei care fac transport neautorizat să nu mai poată fi sancționați, dacă sunt prinși în trafic.

COTAR le cere politicienilor români implicarea în problemele reale ale României, pe toată durata mandatelor de parlamentari și de reprezentanți ai țării noastre în Parlamentul European, nu doar în campania electorală și nu doar la nivel declarativ, în discursuri electorale. Membrii COTAR își oferă sprijinul în consilierea politicienilor – în special a celor care ne reprezintă la nivel european – pentru a-i ajuta să înțeleagă problemele pe care le votează, astfel încât să nu se mai ajungă la situații ce afectează întreaga economie a României.

 

×