„Record de viteză pe Sighișoara-Simeria: 169 km în 96 minute... după 11 ani de lucrări.
Conform sursei citate, după licitațiile lansate în 2011 și semnarea primelor contracte în 2012, linia reconstruită a început să fie deschisă circulației pe un fir în 2018-2019. iar porțiunea cea mai întârziată a fost gata abia în 2021.
„Așadar, execuția cea mai lungă a fost de 8-9 ani, deși termenele contractuale erau de 3 ani. Timp lung cu trafic derulat pe un singur fir și călători așteptând la
Reprezentanții asociației afuirmă că sistemul de semnalizare ETCS care va facilita circulația cu 160 km/h nu se află nici măcar în teste.
„Lipsa cronică de interes a politicienilor față de tot ce ține de calea ferată este exasperantă, chiar și pe aceste proiecte de miliarde de euro. Și este păcat pentru că timpii de parcurs sunt remarcabili. Traseul Simeria-Arad (158 km) va putea fi făcut în sub 90 minute (față de recordul de 2h în 1995) dar șantierul este deja în urmă cu 3 ani și vor mai trece probabil încă 3 ani până la finalizarea tunelurilor întârziate (de Aktor...) de la Sălciva. Ruta Brașov-Sighișoara (112 km pe varianta nouă) va putea fi făcută în sub o oră (față de 92 minute în 1995). Dar, după primii 3 ani de șantier, TBM-urile tot nu au început să sape, deci mai așteptăm vreo 5 ani. Chiar acum feroviarul este competitiv cu rutierul pe relația Ploiești-București-Constanța. Va avea performanțe similare și pe Brașov-Arad și chiar Brașov-Cluj. Întrebarea este, în care deceniu? Precizare. Timpul de parcurs este deocamdată valabil doar pentru trenurile întârziate fiindcă Mersul Trenurilor este conceput pe situația de la 01.01.2023 când se circula pe un singur fir și pe traseu vechi la Coșlariu. Mersul prevede 1h58min și s-au recuperat 45-23=22 minute”, se menționează în finalul postării.