x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Trupele de comando ale Armatei, în doliu

Trupele de comando ale Armatei, în doliu

de Doru Iordache    |    06 Iul 2010   •   00:00
Trupele de comando ale Armatei, în doliu

MApN a făcut publică lista celor care şi-au pierdut viaţa în catastrofa aviatică



UPDATE: Eroul e chiar seful scafandrilor de lupta
Un militar din cadrul Marinei a intrat la bordul avionului AN-2 care a luat foc, luni, la Tuzla, reuşind să salveze mai multe persoane, a declarat generalul Victor Strâmbeanu, comandantul Componentei Operaţionale Aeriene, citat de Mediafax.

Generalul de flotilă Victor Strâmbeanu a spus că nu este adevărată varianta potrivit căreia au existat în avion persoane care au încercat să sară pentru a se salva, el adăugând că înălţimea la care se afla avionul nu le-ar fi permis acest lucru.

"A fost - şi cred că putem să-l considerăm aşa - un erou, care a intrat printre flăcări şi a salvat cât a putut. Mai mult nu a fost posibil. Este vorba despre un coleg de la Marină. Dacă nu mă înşel, numele lui este Marian Marin", a spus Strâmbeanu, adăugând că respectiva persoană nu se afla în avion, ci undeva în apropiere.

Potrivit surselor noastre, Marin Marian este chiar şeful comando-ului de scafandri, care urmarea exercitiul din apropierea pistei aeroportului.



UPDATE
. Bilanţul catastrofei aviatice petrecute luni după-amiază la Tuzla este de 12 morţi şi doi răniţi, după ce unul din cei trei militari răniţi în accident a decedat, în cursul nopţii, la Spitalul Militar.

Potrivit unui comunicat de marţi al MApN, militarul care a murit, luni noapte, la Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central, este locotenentul Liviu Antim.
Ministerul Apărării precizează că în urma accidentului de la aerodromul din Tuzla şi-au pierdut viaţa patru militari din cadrul Forţelor Aeriene şi opt din cadrul Forţelor Navale.

Aceştia sunt: comandorul Nicolae Jianu (comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc), care avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche (34 de ani), care era căsătorit şi avea un copil, locotenent Lavinia Guiţă (26 de ani), necăsătorită.
În accidentul aviatic şi-au pierdut viaţa şi maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ, care avea 43 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent Liviu Antim, care avea 27 de ani şi era necăsătorit, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu, care avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.

De asemenea, în accident au murit şi maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi, care avea 36 de ani, era căsătorit şi avea un copil, maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc, care avea 29 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman, care avea 26 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu, care avea 22 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Cosmin Furtună, în vârstă de 28 de ani, necăsătorit, şi soldatul Cosmin Florescu, în vârstă de 25 de ani, necăsătorit.

Conform sursei citate, starea celor doi militari răniţi, căpitanul Daniel Bâlsanu şi maistrul militar clasa a IV-a Marius Nazare, este stabilă, aceştia fiind internaţi la Spitalul Militar pentru investigaţii medicale suplimentare şi tratament.
Un avion de producţie sovietică An­to­nov 2 cu 14 militari la bord s-a pră­bu­şit ieri în jurul orei 17:30 în apro­pie­rea aerodromului Tuzla.

Baza ae­ria­nă de la Tuzla este o unitate ce apar­ţine de Statul Major al Forţelor Na­vale. Aici sunt dislocate cele două eli­coptere ale Marinei Militare, tip Pu­ma Socat navalizate care participă la misiuni comune cu forţele navale. Ieri după-amiază, mai multe echipe de scafandri şi piloţi militari erau pre­gă­tite pentru un salt de antrenament.

Scafandrii militari care sunt brevetaţi şi ca paraşutişti au obligaţia, pentru a-şi putea menţine clasa, să efectueze cel puţin 10 salturi. De asemenea, şi piloţii militari au în programul de pregătire un salt cu paraşuta pe an. Pentru a-şi desăvârşi pregătirea, un avion militar de producţie sovietică tip Antonov 2 ce aparţinea Şcolii de aviaţie de la Bobocu se deplasase special de pe Aerodromul Şcolii Militare de Aviaţie pe Aeroportul Tuzla. Mi­litarii programaţi pentru aceste salturi erau, aşa cum spuneam anterior, piloţi şi scafandri militari.

Pentru a efectua aceste salturi s-au format mai multe echipe de câte 10 paraşutişti. Echipele erau mixte, piloţi militari şi scafandri de luptă. Starea vremii era una excelentă pentru salturile cu paraşuta.

Prima echipă a decolat la amiază. Avionul a rulat pe pistă şi a luat altitudine. S-a ridicat la circa 1.500-2.000 de metri şi, când a ajuns la punctul de salt, prima echipă a sărit. Saltul a decurs normal.

Prima echipă a ajuns la sol în siguranţă, ca şi avionul AN2. Au urcat la bord cei 11 militari ai celei de-a doua echipe. Avionul a decolat şi şi-a început ascensiunea. Când a ajuns la circa 150-200 de metri altitudine, avionul s-a înclinat pe aripa stângă şi a intrat în vrie. În mai puţin de un minut, aparatul a atins solul cu aripa şi apoi a plonjat în bot, unde se află motorul. Imediat s-a produs un incendiu care a mistuit epava avionului. Cei trei membri ai echipajului şi opt dintre paraşutişti au fost carbonizaţi.

Au intervenit pompierii şi au reuşit să stingă incendiul în jurul orei 18:15. Trei dintre paraşutişti au reuşit să părăsească epava înainte să fie mistuită de flăcări. Echipajele SMURD au ajuns la faţa locului şi au preluat cele trei victime pe care le-au transportat la Spitalul Judeţean de Urgenţă Constanţa. Cei trei militari au fost stabilizaţi şi trimişi cu elicopterul la Spitalul Militar din Bucureşti. O comisie de anchetă condusă de procurorul militar colonel Nicolae Lupulescu cercetează modul în care s-a produs accidentul. Nu se ştie identitatea celor decedaţi, dar se cunoaşte faptul că printre aceştia se află şi şeful Şcolii de Aplicaţii din cadrul Şcolii Militare de Aviaţie de la Bobocu, comandor Nicolae Jianu.

×
Subiecte în articol: observator